tycker att det här tecknet ser ut som en mustasch ~

Har just haft ett skumt samtal med en telefonförsäljare. Låt mig berätta:

Telefonförsäljaren (på grov skånska): Ja hej, är det Malin Bergman jag pratar med?

Jag: Jaa, det är det.

T: Jättebra! Jo det är så att jag har ett superbra erbjudande till dig. Du kan få 3 sommarfräscha... nej förlåt... höstfräscha nummer av Veckorevyn, jag blev så förvirrad av att vi har haft så fint väder i Malmö idag att jag fortfarande tror att det är sommar, och du får dessutom en biobiljett med i paketet! Den blir ju perfekt att använda en mysig höstdag, eller kanske inte en mysig för då vill man ju vara ute men en regnig och grå, då kan det vara mysigt med bio. Allt dessa har ett värde av 300 kronor men du kan få detta för bara 98 kronor!! Så, vad säger du?

J: Hmm, jag vet inte. Jag får nog fundera lite på det här.

T: Vad är det att fundera på???

J: Jag tycker helt ärligt inte att tidningen är så bra.

T (efter en stunds tystnad): Nää. Det kan jag förstå.. Tidningen är väl för en yngre generation kan jag tro. Fast jag är bara 19 så jag kanske tillhör den generationen, hahaha.

J: Jag blir också 19 om 2 dagar men jag tycker fortfarande inte att den är bra.

T (efter ett litet tag, tvärbyter ämne): Vad ska du göra på din födelsedag uppe i.... Karlskoga?

J: Gå ut och festa, hehehe.

T: Jamen då får jag önska dig grattis i förskott och hoppas att du får en trevlig födelsedag!

J: Tackar.

T: Och så ringer jag igen på, inte din födelsedag, men om en vecka!

J (trött): Gör så...

Sen tog samtalet slut, men fasiken va han blev homie helt plötsligt. Weird.


Bild från Brian. Ett näste som blir omlokaliserat (måste vara 18 meter ifrån vattnet) och då tar man alla ägg och gräver ett nytt näste på lämplig plats.

Gillar att jag lägger in lite turtle facts sådär spontant. 

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback