Gastro

Onsdagslyx på Gastro med Lovisa och Helena. SJUKT god mat (baconlindad fläskfilé med årstidens primörer, potatisstomp och bearnaisesås) och levande musik i form av en gubbe vid ett piano. Underhållning och allt liksom, vem hade trott det...

Bröd
"En ska unne sig littö" som Tabita säger.
Där satt vi och mös i hörnet. Och åt.
Vår kypare, Johan. Som Helena känner ytligt från Degerfors trafikskola. Vi fick fin service med andra ord! :D
The piano player.
Maten. Som knappt syns för allt det gröna. Fokusera bakom det, för där gömmer sig en jäkligt fin fläskfilé. Dregel....
Lovisa och vinet som Helena och hon köpte. Jag körde bil så det blev mousserande vatten för min del! ;)
Te efter maten. Då blev jag nöjdast.
Är egentligen inget större fan av pås-te och fick dessutom två sorter att välja på. Körde ner båda i vattnet och gjorde te-grogg. Caramel och ett grönt indiskt blandades i en aromatisk fusion.

Vem hade trott att en så fin restaurang skulle öppna i Karlskoga? Namnet Gastro påminner mig och Spökhotellet Gasten i Liseberg. Apropå Halloween. Och Göteborg.
Götlaborg, @ Helens crib befinner jag mig nu. Satt och tryckte i mig två äggmackor, en Minimeal, en yoghurt och en mandarin på tåget (var ju faktiskt en jättelång tågresa på 2 h 32 min). I sätena på andra sidan gången satt två kvinnor och kollade storögt på mig när jag åt. Sedan sa den ena till sin vännina "Jag har ju med mig en banan att äta jag" efter att de pratat olika bantningsmetoder i en kvart. Jag kollade på dom (med äggmacka i käften), kollade ner på min macka, kollade på dom igen och fortsatte äta.
//Mallan

Kommentarer
Mor säger:

Bra Malin. Fortsätt så! Kram /m

2011-10-27 | 17:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback