Äntligen vet jag vad jag vill

Gjorde Karlstad osäkert idag med Lovisa. BAM!

Fick äntligen en bra lösning på min beslutsångest när det gäller att välja mat. Där stod jag och tvekade mellan pasta med kyckling och pasta med bolognese. Jag förklarade för hon i kassan vad jag tvekade mellan och hon säger "men du kan ju få båda om du vill?". Jag blev jätteglad, och jättemätt.


Min special kyckling-bolognese! Bästa lösningen för ambivalenta personer som mig.

Shoppade loss, rätt brutalt. Aktade mig för bussar. Insåg att det snart är halloween.


Kände att den här bilden blev lite "fel". Varför ser jag så jävla glad ut bredvid ett freak/skelett/döden?! Liksom, det är inte direkt en kändis jag sett på stan som jag passade på att ta en bild med. Då hade det väl varit läge för smil och glada miner. Skulle väl i och för sig inte stått med en lie i handen om jag sett en kändis.. Skumt.


Försökte på mig en mer hotfull min. Vet inte om han blev så rädd, stackarn. Han såg lite hängig ut måste jag säga.

Sen hoppade jag in på en glasögonaffär (har redan glömt namnet) och provade ett par roliga glajjer. Haha. Han som jobbade där ska till och med beställa hem ett par åt mig som jag vill prova. Gaj och serviceminded, som Pistvakt säger. I alla fall, när jag skulle säga mitt personnummer så att han kunde lägga in mig i deras datasystem så upptäckte han (Mange hette han, kul namn) att vi fyllde år på samma dag! Jag la på ett asgarv, stod och sa "nämen va sjukt!" om och om igen. Tillslut hade jag gnäggat klart och jag fick säga mitt mobilnummer. Jag kläcker då ur mig: "Haha, har vi samma mobilnummer också?". Det hade vi inte.

Men jag fick en ny homie.

Köpte en massa skumma saker idag. Och te. Gud, jag missbrukar verkligen te... Men imorgon ska jag ha te-afton med Helena och Lovisa och pyjamasparty/sleepover! Myyys. Ska dock passa mig för en sak som min visa storasyster varnade mig för: "Drick inte för mycket te Malin! Man kan bli jääävligt hård i magen, tro mig, jag vet. Jossan och jag hade ju te-provning en gång och provade 10 tesorter. Det var inte så kul dagen efter när man satt på toaletten."

Åååh. Jätteroligt. Ska väl hålla igen lite grann på tedrickandet imorgon. Det var dock kul när Lovisa frågade mig vad det skulle bli för teer imorgon och jag svarade: "Jag tänkte mig att vi börjar med ett svart te till sconsen och avslutar med ett rött te senare på kvällen." ?!! Sen när började det låta som en vinprovning?

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback