Sista inlagget fran Grekland

Igar vaknade jag innan alarmet ringt och fros som satan. Tog min filt. Hjalpte inte. Gick upp runt 8, kakade frukost och borjade sedan dagens arbete. Pallade i ca 2 timmar, sen kande jag att min huvudvark och "inte ma bra-kansla" jag hade i kroppen var for stor. Jag satte mig och vilade en svang, sag antagligen ratt hangig ut for Nadja fragade om jag madde bra och gav mig slutligen en tablett. Peggy insisterade pa att jag skulle ga och lagga mig, nar jag konstaterat att jag hade feber... :(

Sov, fros, svettades om vartannat. Madde riktigt illa ett tag och trodde jag skulle spy. Enligt Jeremy hade jag 2 val: ata soppa eller dricka rom. Vet inte om alkohol och tabletter ar det basta, jag valde soppan. Beate gjorde "soppa" at mig (pasta med gronsaksbuljong) och efter det madde jag battre!

Nar Andrea sag mig komma in i koket med massa klader och en filt omkring mig sa han "Ooh Malin, are you sick?" varpa jag svarade att "I have fever". Andrea sager da: "Saturday night fever?". Haha, extremt uppskattat skamt. Fick btw hora idag att Andrea tappat bort sin vaska med alla "documents", vilket han upptackte pa flygplatsen. Det gar bra for den karln.

Har legat nerbaddad hela dagen idag med. Febern har kommit och gatt. Blaaaaaa. Hoppas jag ar frisk nog att flyga hem imorgon. (las: frisk nog att klara av en flygresa utan att det ar outhardligt)

Nej, nu har jag whinat fardigt.

Lite Kalo Nero bilder for att tanka pa roligare saker!


Utsikt fran Cafe Caretta Caretta

Insag att jag alskar mitt talt. Fjallraven. Det ar grejer det! Ar det onormalt att krama ett talt?

Hatchling hittad under excavation. "Live pipped out", vilket menas att hatchlingen oppnat aggskalet och borjat ta sig ur men inte kommit langre. Och moi i bakgrunden, ocksa alive.

Peggy, jag och Beate utanfor Ben&Jerrys. Med vara Balls&Beer pasar. hehe.

Bild fran hamnen i Glyfada (del av Aten dar Rescue centret ligger). Tog massa bilder pa batar. Peggy och Beate trodde att jag hade ett extremt batintresse tills jag sa att bilderna inte ar for min egen skull utan for Papi. Han ar en bat maniac.

Rescue Centret.

Helt osammanhangande och utan logik. Har sager jag att det blir Kalo Nero bilder och forvirrar alla med en mix av allt mojligt. Fick Peggys och Beates bilder igar ocksa, vi bytte med varandra. Tyvarr var Beates USB fullt och hon fick radera en del bilder. Hon sa "Yes, I deleted a lot of pictures that were blurry. And five pictures of your foot Malin." Ehehe.. Hade dessutom nagon slags nagellossning pa en tanagel som varit bla/svart bra lange sa det var inte dom basta fotbilderna jag tagit i mitt liv. Men Supermakro pa min kamera tar valdigt skarpa bilder alla fall.

Ahh, just det! Peggy och Andrea akte imorse och Beate och jag foljde dom till bussen. Jag var som ett vandrande lik. Samma sak igar nar jag satt vid bordet i campet och 2 nya volontarer som bara skulle vara har over dagen kom. Jag satt med min sweatshirt, hoodie och en filt omkring mig. Blek som ett corpse i fejset. Nar jag vande mig och och halsade pa dessa nya volontarer kande jag att de kanske blev skramda och trodde de hamnat i ett heeeeeeeelt annat slags camp (tank andra varldskriget). Sa vad jag syftade pa till Peggy och Beate som tyckte att det var "over det line"/inte ok skamt. Oops!

Hm, vart var jag? Ah. Hejda till Peggy var sorgligt for hon och jag larde kanna varann riktigt bra. Hon var dar i 5 av mina 7 veckor och en riktigt trevlig tjej. Vi ska nog aka till Osterrike i mars och ga pa Chokladmuseum och halsa pa Beetie. :) Keep in touch, som det heter pa engelska.

Min sista uppdatering fran Grekland for imorgon aker jag hem. Med eller utan feber. One way or another! Hoppas ni uppskattat min greklandsblogg och att det har varit som ett ljus i morka stunder. Hehe.

Visste ni att man kan yra nar man har feber?

//Mallan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback