As a matter of fact

Bad news. Tydligen har Loukas Tavern inga datorer eller internet langre, sa jag kommer inte kunna uppdatera min blogg lika ofta. Snyft. Jag, Steffi och Beate liftade in till Kyparissia och sitter pa ett internetcafe som INTE ar lika bra som Loukas. Grekisk dator, gar inte att oppna mitt USB eller mina bilder fran min kamera. Deprimerande.

Hade Morning Survey med Olga imorse och motte min forsta svenska turist!! Fatta grejen, jag kunde prata svenska med nagon som faktiskt kunde svara! Dock sa borjade jag beratta pa engelska anda, men rattade till min hjarna och fick fram nagra svenska ord som jag tror hamnade i ratt ordning.

Jag hade sa manga fina bilder fran i fredags, nar vi hade Bye bye-party till Amy och James. Var superkul och jag kommer INTE glomma Marcus "dipping bird method" nar vi lekte Cornflakeskartong-leken eller nar alla sprang ner till havet och nattbadade nack. Nastan alla (och nar Leos bil inte startade sa det hela slutar med att Juan, James och Brian knuffar igang hans bil helt nakna, sa SJUKT). Var pavag till le camp vid den tidpunkten.. HAha

Motte aven Speedo-guy 3 ganger pa morning survey i morse. Det ar inget man siktar pa. Ogillar Speedo guy (konstig snubbe som gar omkring i rod speedo och gor skumma saker till alla manniskor av det kvinnliga konet han moter). Fick i och for sig hora att han kidnappade en pojke forra aret. Han kanske ar gay.

Hade aven en nasty excavation med Marion igar. Ett naste som gatt over 70 dagar (vi brukar grava upp dom efter 50 dagar cirka) och sadana nasten brukar ha MANGA "unhatched eggs", alltsa agg som inte klackt av nagon anledning. Tex att vattennivan i havet steg och "svammade over" nastet sa det var tvunget att flyttas. Detta kan ha hant flera ggr, da ar chansen att aggena inte utvecklas som dom ska stor. Anyway, detta djavulens naste hade runt 150 oppnade agg, vi kallar dom agg med "no visable embryo". Inte nog med det, 131 av dom hade antingen gron, rosa eller gron-rosa bakterier och luktade... lat oss saga... mindre bra. Har som tur ar inte fatt nagot agg att splasha i facet pa mig an, kors i taket! Det konstigaste ar att jag brukar steka ett agg eller tva (normala agg, inte skoldpaddsagg) och gora stekt aggmacka nar jag kommer tillbaka till campet efter Morning Survey. Aptiten sviker inte.

Sa ni som tror att livet bara ar en dans pa rosor har nere kan tanka om, det innebar hart jobb och manga nasty smells ocksa. Har dock inget alls emot excavation annars, tycker daremot att det ar valdigt intressant men dagen efter Bye Bye party och 3,5 timmars somn var inte detta hell hole exakt vad jag ville. La dock ingen spya i, hade sett annu vidrigare ut. Uuuh

Nog med klag. Men helt arligt sa har jag en viss hemlangtan vid det har laget. Blir sa efter en viss tid. Speciellt idag, nar jag ar trott och deprimerad. Vart nya ROTA kommer upp idag och jag haller tummen for att det ar bra. Vi har ju faktiskt ratt till en ledig var var 10de dag, sa ska nog ta en snart. Dra pa roadtrip nagonstans.

Just det! Vi fick tva nya volontarer i fredags ocksa som dok upp mitt i natten. Eller rattare sagt, mitt i varat nakenbad dok dom upp. Taskig tajming? Man sager ju att forsta intrycket ar viktigt. Jag halsade pa dessa nya Volontarer som alla sa var fran Ryssland (dom ar fran England) med en t-shirt framfor mig och min svenska bakdel lysande som en ficklampa i morkret. Och sa "Spatsiba! Da! So you're from Russia?". Naval, ibland ar livet spannande.

Forresten! Tror jag ska skaffa en chicken nar jag kommer hem till Sverige. Gillar nar dom graver ett chickenhole under matbordet sa du kan ha fotterna pa dom.








Eureka! Hittade bilderna. Typ.

//Mallan

Kommentarer
Mor säger:

Å vad läskigt med de okläckta äggen. Tufft jobb! Om fyra veckor idag så hämtar vi dig på ARN. Så håll ut!!

Du gör det jättebra! Kram m+p

2011-09-04 | 15:28:05
Johanna säger:

Kämpa på Malin! Verkar iaf som du har roligt för det mesta :D

2011-09-04 | 18:53:12
Bloggadress: http://johannizchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback