I am the dog that ate your birthday cake

Lat mig beratta om Mister Penguin. I forrgar, nar vi liftade hem fran Kyparissia stannade en glad, tjock man vid namn Leo som skulle till Kalo Nero. Jag satt i framsatet och babblade pa som tusan (har aldrig hant forr, lovar...) och han fragade varifran vi var. Sverige, Tyskland och Osterrike sa vi och nar vi akte i en nerforsbacke (ratt brant) sa jag "Up with your hands, woohoo! It's like a rollercoster!!". Han garvade ett tag, kollade pa mig som att jag va galen och jag sa da "Everyone is this crazy in Sweden. Haha. It's because of the polar bears."

Han skrattade igen och sa sen "In februari next year, I'm going to Norway." Jag sa "Ooh, nice. But you should cross the border to Sweden. And see all our forests and meet the wolfs, the bears and the big big birds we have there". Dom andra i baksatet kollade skumt pa mig, for nej vi har val inga monsterfaglar och isbjornar, men det ar kul att skoja lite.

I alla fall, sedan forsatte konversationen sahar.

Jag: And we also have penguins.
Leo: Penguins? I look like a pengiun!
Jag, som da tar en narmare titt pa denna feta man Leo: Hahah, yes you do! From now on I'm gonna call you mister Pengiun!
Leo/Mr Penguin: Hahahahahah. Yes, I'm mister Penguin!
Jag boxar mister Penguin pa armen, asgarvandes och torkar mina tarar. Vi var framme. Vi tackade for skjutsen.

Nu till det roliga. Steffi, Marina och jag liftade in till Kyparissia idag igen och GISSA VEM VI SER komma akandes pa en alldeles for liten moped i forhallande till kroppsstorleken pa manniskan pa mopeden??????? MISTER PENGUIN!

Nar jag sag vem det var: denna glada, lagomttjocka (feta, men lagomttjocka later snallare) manniska som log och skrattade pa sin moped skriker jag ut "mister Penguin, it's you" over hela Kyparissia och borjar ragarva. Sant hander ju bara inte...


Panoramat over campet, som mamma ville ha!

Jag och Paula, som har kommit tillbaka (hon va har forut)

Juan och Marina, galnaste spanska paret eva. Diggar Marinas troja "Bowling queen" starkt. Aven Juans kommentar "my brother has taught me how to make a fake-smile, see?"

Fan va jag levererar panorama nu. Fran kiosken, en eftermiddag. Peaceful, forutom Speedo man mojligen da.

Aha, och en grej till. Gubben som saljer majs bredvid kiosken kallar vi "Corn man", och ibland far man gratis majs av honom. Fint. Jag ritade en slags seriefigur av honom och han vill ha en plansch av "Corn man - the master of fire" nu. Det ni!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback