Rescue centre

Rescue Centre dag 1. Har rengjort 2 "tanks" och en skoldpadda med en svamp och en tandborste. Sa kul!


Svinig tur nar vi hittade Jeremy pa KTEL bus station. Insag att det lat som att skoldpaddan kom med bussen fran Zakynthos som vilken turist som helst, men den kom i en trang liten lada. Med en allvarligt huvudskada, reagerade knappt nar Jeremy kande pa hennes flippers. Ibland kan huvudskadorna vara sa djupa att hjarnan har tagit skada.

Tanks med skoldpaddor i, men alla ar skadade pa ett eller annat satt. Manga har skador fran batmotorer/propellern eller att en fiskekrok har fastnat i huvudet pa dom. Vissa saknar en flipper fram eller bak.

Skoldpadda med en front flipper kvar. Tror benet sticker fram till och med. Och varje dag kommer grekiska dagisbarn och besoker Rescue Centret och ser dessa hemska skador pa skoldpaddorna. Jag skulle bli radd. The ugly truth kan vara tuff ibland, that's fo sho.

Skoldpadda med inre skador framst och en mindre skada pa skolden.

Skoldpaddan fran Zankynthos far dropp.

Konst. Nar Beete, Peggy och jag utforskade Glyfada, Athens.

Jag i konstverket. Gillar faglar.

Utanfor ett Creperie som vi ska sikta in oss pa ikvall. Naaam.

Vem sa Pizza Hut?

Peggy och jag, redo for dagens uppgifter!

Rengoring av Cleos tank.

Rengoring av Cleo. Sa fin skoldpadda! I en storre tank, for att hon ar pa battringsvagen och kan snart bli frislappt.

Jag gillart. Tog denna bild nar alla dagisbarn sag pa.

Smygfotade barnen. Vet inte varfor. En unge hade snor hangandes ut fran en nasborre. Snusk.

Gaaah just det! Apropa snusk. Pa bussen fran Kyparissia till Aten igar satt en gubbe 2 saten bakom mig och harklade sig, hostade, harklade sig lite mer, hostade annu mer och slutligen drog upp slem ur halsen och spottade ut det i en nasduk?!! Jag vet att jag inte ar ratt person att saga nagot inom detta amne (ehehe). Jag har egentligen ingen talan. Men jag satt och AT mina mackor nar jag horde detta. Gubben hade inte lite slem i systemet heller, FY FAN vad vidrigt det va. Holl pa och spy. Skulle gatt och spytt i hans fejs.

Naval. I eftermiddag blir det shopping i Aten! Woooow, sa lange sen. Affarer! Ojoj. En affar sag riktigt kul ut, Pull&Bear. Trodde dock att den hette Balls&Beer forst nar Beate sa det. Konstigt namn for en kladaffar, tankte jag...

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback