San Diego

Ojojoj. Vet inte i vilken ande jag ska borja i men San Diego var bade underbart, fruktansvart och galet. Kanner STARK for att resa sjalv ett tag nu (5 pers ar for mkt pa en roadtrip likt denna) vilket jag ocksa tanker gora nasta vecka. Min sista vecka pa Kaplan har redan borjat med 2 dagar och det kanns som att jag har en MILJON saker jag skulle vilja gora. Nastan.
Ser i alla fall fram emot Florence den 14 april, ska bli super! Se styr jag kosan soderut och Universial studios i LA (har inte lyckats hinna med det an). Naval, ater till San Diego. Jag hade ringt och bokat ett hotellrum for 4 personer (med 2 dubbelsangar) som vi skulle saga till att vi ville ha en extra sang i. Jag upprepade att vi var 5 vuxna 18 00000 ggr. Nar vi kom dit och skulle checka in var det dock andra bullar! Jag uppgav mitt namn som bokningen stod i och mannen i receptionen sager: "This reservation is only for 2 adults."
"No, it's not." Sager jag. GAAAAAH! Jag vet inte vart det blev fel (jag bokade via en tredje part), om kommunikationen mellan den och hotellet eller om han missforstod mig eller vad som nu hande men det loste inte problemet... Jag provade att ringa nr han jag bokade gav mig men fick hora en telefonrost saga alternativ och i 10 minuter och blev hanvisad mig till hemsidan for online avbokning. Tack, vad det hjalpte.
Mannen pa hotellet var SUPERSNALL och fixade ett nytt rum at oss med 2 dubbelsangar till reducerat pris och uppgraderade sangens storlek i det befintliga rummet. Och det var forfarande valdigt billigt. MEN ANDA VAD IRRITERAD OCH FORBANNAD JAG BLIR!!!@!!@#@!
Vi gick ut och at pa fredag kvall i Little Italy och nar vi skulle planera upp helgen (for mig var Sea World och SD Zoo givet) sa sager nagra personer i gruppen att de inte ville pa zoo. For mkt djur. Jaha. De ville shoppa downtown pch ligga pa stranden istallet... FINE, men vi har en strand i SB ocksa!! Inte ett av varldens storsta zoon!! Jag och Jin Sil ville pa zoo sa vi kottade dit pa lordagen och det var SUPERKUL!! Blev kar i en flodhast. Han hade hariga oron som han viftade pa och kollade mig i ogonen.. AAAAHH :) "Oh so very cute!" som Jin Sil sa HELA dagen sa fort hon sag nagot gulligt.. Haha.
Vi gick pa zoo i 5 timmar cirka och drog sedan direkt downtown for shopping. Hittade massa bra saker! Oh I'm so very happy (#Jin Sil citat)! Sedan kom det intressanta. Pa vag mot trolleyn (tag) sa ser vi MASSA manniskor sta och sla varandra med kuddar. (Rakade hastigt och lustig publicera inlagget, woops.) Allt for spanningen! Haha. I alla fall sa slutade det hela med att JAG helt plotsligt star med en kudde i handen och fajtas mot en as aggressiv unge. POW POW POW! Helt sjukt xD International Pillow Fight Day var det och HERREGUD va kul jag hade! Fjadrar overallt, fick ut mina aggressioner - perfekt!
Sedan till det mindre roliga. Rosa spydde hela natten och fick aka in till SD sjukhus. Maginfuensa.. Vi akte till Sea World pa sondagen och strosade runt i 8 timmar, verkligen HELT fantastisk stalle! Sa stort! Ibland kanner jag dock att djuren kunde fa vara i det fria. Men manga av djuren har dom tagit hand om for att de va skadade eller liknande vilket ar bra :) Bilder kommer.
Sedan skulle vi ta oss hem till SB men det var lattare sagt an gjort. Da borjade nasta spyfest men av Lea denna gangen. I bilen, i pasar. En gang i halvtimmen. Tillslut blev vi tvungna att stanna pa narmsta sjukhus och Lea fick dropp med vatskeersattning och nagon slags medicin. Vi blev kvar pa St Josephs Hospital i 5 timmar typ och kunde tillslut forsatta hemat. Sjukhhuset var i Orange County (har ALLTID velat se OC, men kanske inte sjukhuset....) och vi hade ca 3-4 timmar kvar beroende pa hur mkt trafik det var. Rosa borjade kora men madde tillslut sa daligt och var sa trott hon ocksa att hon blev tvungen att byta. Vi provade att lata Jin Sil kora i borjan men insag snabbt att LAT ALDRIG EN ASIATISK KVINNA KORA BIL!!! Trodde min sist stund var kommen. "Me so very dangerous?" Sa hon efterat nar vi sag skrackslagna ut... Tiffany kunde inte med bilen (och har VARLDENS ROLIGASTE historia om hur hon krockade sin bil i Schweiz... Haha. Paminn mig att beratta den!) sa det hela slutade med att JAG (trots att jag ar under 21) fick kora sista 1,5 timmen hem! Vi kom hem ca 21:30 och OJ vilken helg. Dramatiskt. Men kul..
Roadtripen borjade!
Vi at pa en mysig restaurang i Little Italy. Lasagne. M-m-mm!
Trolley till SD Zoo
Flamenco!
Blev kar i den har flodhasten. Han viftade med sina hariga oron mot mig och kollade mig i ogonen. AAAAH :)
Apa
Orm
Mig pa gorilla. Jag och kidsen, as usual haha
Coolt
Isbjornar!
Fortsatt simma fortsatt simma..
Intressant som tusan. Fick inte med hela diagrammet dock men det sager ju en del
Jin Sil och hennes Gorilla pose.. "This is cute in Korea!". Blasa upp kinderana, gora v-tecken med fingrarna, se ut som en kanin och lata samtidigt och se ut som en blomma. Vet inte riktigt vad folk ifran sverige skulle tro om mig och jag borjade gora likadana poser framfor kameran. Olika kulturer ar verkligen spannande! :D
Panda bear, soo cute
Pillow Fight!
Agressiv unge, siktade pa huvudet hela tiden. hahaha
Pow pow pow!
1
2
3
TGI fridays. SA HIMLA GOTT
Shamu
Sa haftigt att se! Speciellt nar dom simmade nara glaset...WOOOW
Dolphin show, bkev TOTALT nerstankt med vatten! haha
SEA TURTLES!!!! Sa fina.
The gang. Ska bli skont att resa sjalv et tag nu... Blir lite mycket spykalas mm for min del.
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Wa-wa du kan ju inte sluta berätta där, vill veta om kuddkriget!! :D

Ma gaa så kul du verkar ha!! :D



Tack för fina fina fina surfkortet!! <3 <3 <3

2012-04-11 | 13:14:59
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback