Back in värmland

Gjorde ett snabbt besök i Närke igår när jag åkte till Askersund direkt efter jobbet. Spenderade natten hos min darlingparling Gustav och vi hann med en liten löprunda till och med, nu när vi har blivit friskusar. Friskusar är ett uttryck jag hämtar direkt från min farfar och betyder ungefär "person som är hurtig och tränar, håller sig frisk". Farfar farfar farfar. Måste åka och hälsa på honom innan jag flyttar!
 
Världens bästa farfar när han var i sina glansdagar. Han gav oss presenter (skämde bort oss när han kom på besök i och med att han bodde 45 mil bort), lekte Elvis Presley under mattpiskeställningarna, gjorde vandringskäppar, pratade med ekorrar och brukade babbla med främmande personer när han var och handlade (vilket gjorde honom till en riktigt babbelkuse). Babbelkuse är även det är farfarianskt ord som betyder "person som är glad i att tala".
 
Farfar lurade måååånga pensionärer och barn på Ica Bommen att Kalles kaviar var en ny slags tandkräm som de bara var tvungna att prova. "Titta bara vad fina och vita tänder han har, Kalle" kan jag tänka mig att farfar skulle ha sagt när han stod och lurade på en förvirrad tant en tub kaviar att borsta löständerna med, istället för en tub tandkräm.
 
Haha åååh! Ordvitsarnas konung - Olle Bergman. Han var superduktig på att teckna, rita hus och göra rebusar. Nu kan ju alla förstå vart jag ärvt min talang för att göra rebusar! :D Hehehe. Angående flytten på fredag så är det bara att hålla tummen att papi hinner krya på sig (magsjuk och feber) så vi kan åka enligt tidsplanen. Annars blir det en repris av Helens flytt och det vill vi inte ha (flytten sköts upp med 3 dagar pga pappa som var magsjuk även den gången). Håll tummen!! 
Tandkräm?
 
Nu ska jag jobba vidare - näst sista dagen idag. Dan före dopparedan. Har en del punkter på min Att göra-lista idag efter jobbet men det ska väl hinnas med! Tänkte bjuda på fika imorgon på Fredagsnypet och hade en kladdkaka toppad med hallon i åtankarna. Fika är ju något som mina kollegor uppskattar STARKT. "Allt vi äter blir vi fina av" säger E-B och skrattar sitt kluckande skratt i 10 minuter efteråt.
 
Hm. Frågan är om den teorin verkligen håller...
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback