Fredagsnypet

Idag är det fredag igen, skönt! Mitt mål i livet är att hitta ett jobb som känns såpass roligt och utamanande att jag inte går och längtar till helgen från och med måndag morgon klockan 07:00 till fredag eftermiddag när det ÄNTLIGEN är helg. Då rullar ju 5 sjundedelar av livet förbi av längtan mot dom där underbara 2 sjundedelarna som svischar förbi så snabbt. Och med tanke på vilken söndagsångest jag hade ett tag så var det väl egentligen bara 1 ynklig sjundedel som var värd något.
 
Man måste hitta vardagsglädje och saker att se fram emot även på vardagarna. Och ett roligt jobb i framtiden. Mina kriterier för ett roligt och inspirerande yrke är:
 
- Omväxlande (klarar inte av att sitta 8 timmar om dagen och göra EXAKT samma sak. Sommarjobbet, känn dig träffad!)
 
- Utmanande (får inte vara för enkelt, då ruttnar hjärnan bort. Sommarjobbet, känn dig träffad IGEN)
 
- Socialt (sitta ensam på kontoret i 8 timmar är ingen hit. Sommarjobbet återigen. För ensamt.)
 
- Aktivt (vill inte stå upp och springa runt i 8 timmar direkt men vill inte sitta fast med röva på ett kontor hela dagen heller)
 
Sedan är det ju 1000 andra saker som spelar in men det är en annan femma! Tror att Informatör eller kommunikatör skulle passa mig: både muntligt och skriftligt. Det negativa är att det känns som att media&kommunikation är fruktansvärt populärt att utbilda sig till....
 
Från det ena till det andra - världens sötaste valross SOM VISSLAR!!!! :)
 
Haha, underbart. Och snabba kast mellan ämnena i min blogg, eheeh...
 
//Mallan

Kommentarer
Johanna säger:

Hahaha sööööt valross!

2012-08-04 | 11:15:39
Bloggadress: http://johannizchan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback