I wish the world was a fly and I a big rolled up newspaper

I söndags cyklade jag till Campus Norrköping och rekade. Det visade sig att campusbussen inte alls gick ifrån Campus, utan från Södertull. Södertull visade sig vara Norrköpings Brunnsparken (en miljon spårvagns/busslägen) men jag hittade tillslut läge J som bussen går ifrån. Puh!
 
Jag lovade mamma att lägga ut fler bilder på sänggaveln som jag och Gustav byggde. Enjoy mama!
 
Nybäddat! Hade ju tvättid igår. 
Där ligger mina grabbar och Sköldis och har det gött.

Manchester är grejen! Älskart. Både i skidbacken och på sänggaveln. 

Tadaaaa! Det bästa med den är att kudden slipper hasa ner (sängen står inte kloss emot väggen för det är en del rör i vägen)


Nu till något annat. Något som fått mig att bli fruktansvärt irriterad! För att ni ska förstå vad det handlar om måste ni  först se denna bild.
 
The lamp. Som jag föll för, köpt på IKEA. Den hänger nu mitt i rummet (tanken är att den ska hänga över matbordet men det krävdes en längre sladd som vi inte hade då). 
 
Nu börjar jag tveka. Ska jag verkligen hänga den över matbordet - där jag sitter och äter?! Anledningen till mitt tvivel är denna:
 
FLUGOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jag blir tokig!! Varenda gång mitt fönster har varit öppet för att släppa in frisk luft så släpper det in en miljon ÄCKELFLUGOR också! Så fort jag kastar ett getöga på den där jäkla lampan så är den 5-6 flugor som utför någon slags parningsdans under den. Trevligt.
 
Det har gått så långt att jag har tagit 2 tidningar och likt en galning pangat på flugorna med ett enda syfte: att döda. Och jag har lyckats ganska bra, tog till och med en 2 in 1 här om dagen! Det som är så konstigt är att flugorna inte surrar omkring vid mina halvruttna bananer eller vid NÅGOT annat i min lägenhet än min taklampa från IKEA. Oftast när den är släckt, vilket är EXTRA skumt (myggor dras ju till ljus). VARFÖR???
 
Så jag börjar undra - har IKEA behandlat lampan med ett medel som luktar SKIT?!! Ett medel som inte en mänsklig näsa kan uppfatta men som däremot flugor tycker luktar fruktansvärt gott. Jag har försökt blända dom (slå på lampan när dom är precis under den) utan framgång, vifta ut dom genom fönstret (lampan är flugfri i ca 7 sekunder sedan hittar dom tillbaks) och slutsligen mina mer mordiska metoder med tidningspapper. Rätt effektivt, men uttröttande och får förmodligen hyresgästerna i huset på andra sidan gatan att undra över min mentala hälsa.
 
Så just nu känner jag inte för att flytta lampan så att den hänger över matbordet, konstigt nog (ironi). Då blir det kvällsmiddag för 7 varje kväll - jag och mina 6 flugor. Inte så lockande att ha spyflugor surrandes runt käften när man ska äta.
 
Mitt nästa drag i kampen mot flugorna ska bli att köpa en sån där flugspiral tror jag. Om jag hänger den inuti lampan (som jag ytterst sällan har tänd) så kan ingen fastna med håret i flugspiralen (har hänt Madde en gång i tiden hahaha) och jag blir förhoppningsvis av med flugorna och kan titulera mig som Flugornas Herre. Eller Dam kanske är bättre....
 
Önska mig lycka till! Klockan 14:15 tar jag bussen till Linköping och ska göra första dagen på Universitetet, gaaah. Spännnade. 
 
//Mallan

Kommentarer
Mor säger:

Tack för bilderna på sänggaveln. Den blev ju riktigt snygg. Det gjorde ni bra du och G!

2012-08-30 | 05:55:00
Mallan säger:

Danke! :D

2012-09-03 | 11:23:45
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback