I'll be the sun, you be the shining. I'll be the clock, you be the timing.

Vilken dag!!!!!!!!!!!!!! I korta drag: Blev uppringd från Academic Work där jag sökt ett jobb, blev blixtinkallad på arbetsinterbju i Linköping, åkte dit, var på intervju, fick jobbet (jippieeeee) och ska göra min första inlärningsdag imorgon från klockan 10 till klockan 18.
 
Woow. Ett extrajobb. Hur bra låter det inte? Jag är jättenöjd och glad (ska bli superspännande och se hur det är imorgon) och firade ikväll men panerad torsk och fluffigt potatismos. Malins Mums Mos!
 
 
Underbart gott! När man lagat sådär god mat kommer en fet disk som ett brev på posten. Öppnade brevet på en gång och diskade nyss. Är så deprimerande att vakna till ett stoooooort berg av disk att bestiga.
 
Något som stör mig är att den första lukten man slås av när man äntrar min lägenhet är... färg. Det beror antagligen på mina musterilådor som jag omsorgsfullt penslat och donat med. Fast jag vill fortfarande inte att man ska känna en unken doft av färg. Försökte göra något åt situationen och köpte ett doftljus på Clas Ohlsson för 19 kr och placerade i hallen. 19 kr!!!! Och hittade en Hålslag för 49 spänn - som hittat! Clas Ohlsson är fanimej min nya favoritaffär, dom har ALLT! Proud of me pa?! Nu är det väl min och pappas favoritaffär. Trodde inte att jag skulle hamna på hans nivå riktigt såhär tidigt...
 
Något jag inte hade planerat var ju att få ett jobb hux flux så mitt schema blev plötsligt mer hektiskt. Ska ju hämta ut mitt LiU-kort, gå till biblioteket och leta kurslitteratur och städa min lägenhet. Har liksom hållt efter såna där småsaker och sett till att det inte är prylar överallt men golven måste man ju förr eller senare dammsuga och svabba. Gustav kommer ju på fredag och jag vill inte att han ska få en 5 dagar gammal potatis inkilad mellan tårna när han vandrar omkring i min lya. Skära sig på ett äggskal, vore tragiskt. Eller tro att jag skaffat husdjur - dammråttor. Höhö, vad vitsig jag var nu! Skämt åsido. 
 
Borde sova nu, blir en lång dag imorgon! Ha det finemango.
 
//Mallan

Kommentarer
Papi säger:

Rätt så min dotter! Claes i sjön ÄR Bra!!

2012-08-30 | 10:44:30
Mallan säger:

Haha jaa faktiskt! :D

2012-09-03 | 11:22:49
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback