Nothing like you when you're gone

Gick och storhandlade. Blev medlem i Coop Medmera. Såg hur killen i kön bakom mig köpte ett paket kaffe och ca 10  paket med nudlar... Är det så mitt liv kommer att bli? Bara en reflektion.
 
Sedan skulle jag cykla till Vrinneviskogen där dom har massa löpspår och springa en runda. Sagt och gjort, jag hoppade på Nya Bettan med friskt humör och mobilen med Google Maps i näven. Hittade tillslut dit och bestämde mig för att Elljusspåret var lagom (tänkte löpa ca 3-4 km). Jag parkerade cykeln, tog en klunk vatten och skubbade iväg. Efter en stund mötte jag bara människor som sprang i motsatt riktning men funderade inte så mycket på det.
 
Olyckligt nog klev jag snett på en rot (var rötter och småstenar ÖVERALLT) och stukade foten samtidigt som jag ramlade (detta skedde i en nerförsbacke). Duns, så låg jag där på backen bland rötterna. Klassigt.
 
Skrapde bort grus från knät och började gå för jag kunde inte stödja på foten. Dum som jag är (borde ha lärt mig) löpte jag vidare när smärtan avtagit och lyckades dessutom springa vilse. I ETT ELLJUSSPÅR???! Hur f-n lyckades jag? Följde gatlyktorna längs spåret i skogen ända tills jag inte var i skogen längre utan följde gatlyktorna i ett villakvarter. Ajdå.
 
Insåg tids nog att jag var ute och vimsade så jag tog Google Maps till användning (igen). Samt frågade en tant som var ute och gick med sin hund om vägen. Hunden försökte slicka bort blodet på mitt såriga ben (vilket jag ABSOLUT inte ville, kan bli infekterat). På något vänster hittade jag tillbaks till Nya Bettan och Vrinnerviskogen. 7,5 km senare, varav 6,5 sprangs med stukad fot.
 
Åh just det! Snittade 2 knogar när jag skalade morötter förut. Ska jag verkligen bo själv?! Den här dagen var emot mig... Får spendera resterande vecka med att pilla grus från mitt ben. 
 
Dumma Vrinnerviskogen!!! :(
Duschad. Men skrapad... Vad klantigt.
Lagade fisksoppa till kvällsmat. har nu 2 feta matlådor som jag inte är 100 på om dom kommer gå att trycka in i mitt minimala kylskåp. Frysfacket är redan pröppfullt.
SAKNAR DIG REDAN GUSTAV :(((( Är ju en sällskaplig människa. Men nu är jag alldeles ensammen....
Snabba kast. Såg världens häftigaste larv i fredags när jag cyklade hem från jobbet. Såg ut som ett löv. Gick jättegulligt! Mitt ljus i tillvaron just nu.
 
//Mallan

Kommentarer
madde säger:

Nae usch de där såret såg inte alls bra ut :( :( Du skulle haft min salva från frankrike, den e superbra mot sånt! :)

Hoppas imogon blir bättre! :D
Puss!

2012-08-21 | 01:58:27
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se
Mallan säger:

Ja jag ska ta en sväng till apoteket idag.. :/ Så fort du vet en helg du kan Kålmården så säg till! :D vet inte hur länge på året dom har öppet. Ska checka! :)

2012-08-21 | 08:49:29
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se
Johanna säger:

Aj då. Men nu kan det bara bli bättre! Och nästa gång springer du nog inte vilse :3

2012-08-21 | 14:35:09
Bloggadress: http://johannizchan.blogg.se
Mallan säger:

Haha nej nästa gång löper jag fasiken inte fel! ;D

2012-08-22 | 21:22:25
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback