Sista arbetsveckan dundrar in

Vilken spännande final det blev ändå... Ojojoj... ETT JÄVLA mål ifrån guld!!!! Nervöst.
 
Helgen i övrigt: hälsade på favoritkusinerna i Arvika i lördags, spelade golf i Lanna idag. Bilder!!
 
Altanhäng i den värmländska hettan!

Fick världens finaste Flytta hemifrån-paket :) Ska fota dom på plats i min lya!
Jag hann busa och göra några rastaflätor i Gs hår. Hade en bra medhjälpare i form av Alva i början också... Hehe. 
Vi vandrade ner till hamnen och tog en promenad genom Arvika.
Gjorde min Usain Bolt-pose.
Gustav ser alltid lika charmig ut på bild... 
Lät som en gammal tant när jag kläckte ur mig: "Kära hjärtanes Axel, du har ju växt en decimeter sen jag såg dig sist!". Fast med den skillnaden att den här gången tror jag banne mig att det var sant. Han har blivit lång, min lilla kusin. 
Albinoankan. 
Jag och Alva hittade en fin sköldpadda.
Sedan hittade vi en söt larv som vi räddade bort från den livsfarliga cykelbanan. Mamma tyckte dock inte att de 5 närbilderna jag tagit på Herr Larv med hennes kamera var lika gulliga att upptäcka i bilen påväg hem..
Bääääääääääääää
Tänker på Helenas gamla kanin Köttbullen när jag ser den här godingen.
Arrangerad bild. Det ska se ut som att vi går (helt naturligt) men i själva verket står vi stilla! A-ha - den va ni inte med på va??? Vi kanske ska använda den här bilden i annonsen på Blocket i vår lägenhetsjakt i vår. "Lugnt och trevligt par söker 2:a centralt i Örebro"... 
Knallade upp i ett fågeltorn med kussarna. Vi såg inte några fåglar men MÅNGA näckrosor.
Fågelspanarna!
Födelsedagsbarnet (idag) som fyller tonåring. Tretton barre.
Räknade med mammas hjälp (båda blev sinnesförvirrade och denna matematiska uträkning tog pinsamt lång tid) att jag kommer vara 27 år gammal den dagen Alva fyller 18. Håhåhå - hjälp!
Promenadgänget.
Fint pilträd och lite mer promenadgäng. Tror Alva mer går under kategorin "Spring och bus-gänget" ;)
Mycket trevligt besök och jag säger bara det: bäddsoffan är ledig! Och mina luftmadrasser. Om ni vill hälsa på vargarna på Kålmården, hehe :)
Det vaknades golf på Lanna med Gustav, mor och far. Vi stod i receptionen och skulle lösa Green Fee och tjejen som jobbade där behövde våra Golf-ID. Det var ju läääänge sedan jag spelade så jag fick säga mitt personnummer och sedan hade mamma och pappa 2 alternativa avslutningssiffror som de kom ihåg att jag eventuellt  hade.
 
Vi provade den första kombinationen och tjejen kollade på datorn. "Andreas?" säger hon och kollar på mig. "Neeej det heter jag inte..." Säger jag och trodde att hon skämtade. Vi provade kombination nummer två. "Fredrik?" säger hon för att se om detta möjligen kunde vara jag. Efter ytterligare ett nej ifrån mig kände jag en viss frustration. SER JAG UT SOM EN MAN ELLER? Varför i hela helvetet frågar du om jag heter Andreas? Har du IQ som en guldfisk?!?!??
 
Puh. Inte första gången jag blir uppfattad som kille heller. En gång i tvåan på gymnasiet när jag, Haris och Marcus gick på trottoaren mot bussen (jag med en träningsväska över axeln) kom en tant på cykel och började plinga och tjoha, varpå hon skriker: "Akta på er grabbar!". Jag gick åt sidan och muttrade ett surt "Tack" som tanten hörde och sa "Nämen OJ jag såg inte att det var en flicka med!!". Surprise. Jag kanske ska gå med i något slags bakvänt After Dark?
Gustav spelade bra, i alla fall i våra ögon. Själv var han sådärnöjd. Om det ens är ett ord!
Pang boom. Hack hack hack hack hack, ännu mera hack. Snokdödare tills hela Örebro Län var ormfritt. 1 slag på 50 som blev bra. Räddade en daggmask. Så upplevde jag golfrundan idag.
Över och ut. 
 

Inleder sista jobbveckan imorgon också... Skönt men  också nervöst för att det betyder att jag snart flyttar härifrån och ska bo i en främmande stad och börja plugga på UNIVERSITETET. Hur gick det till egentligen?
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback