11 h

11 timmars jobb blev det idag. Fick jobba över tid till kl 20:20 och har skrivit ut så sjukt många tidtabeller att jag kommer drömma om Finspångsbussen och Hållplatsen Lillsjövägen Jursla inatt. Puh! Hade en kvinna i kassan idag som undrade vilket sätt som var det bästa att betala sin biljett till Vrinnevisjukhuset i Norrköping, om man inte bor här och inte är intresserad av att skaffa resekort. Jag berättade att det finns sms-biljett eller alternativet att köpa en enkelbiljett i kassan för 22 kronor. Sedan kom jag på att det smidigaste är att köpa en dygnsbiljett för tätortstrafiken och frågade henne om hon skulle tur och retur till sjukhuset?
 
 
"Nej jag vet faktiskt inte om jag kommer tillbaka." Sa kvinnan och kollade ner i backen.
 
 Bara jag som tolkade den kommentaren JÄTTEHEMSKT?!?! Usch vad obehagligt. Fick känslan av att den här kvinnan inte visste om hon skulle komma levande därifrån. Därför gav jag henne mitt bästa "gaj och serviceminded" och önskade henne lycka till. 
 
Något positivare var att Laura ~50 år ska gifta sig imorgon! Så kul! Den 12/12-2012. Började genast spåna om mitt bröllop jag ska ha nån vacker dag och insåg att mitt Drömbröllop är på hösten när höstlöven har fantastiska färger och när luften fortfarande är relativt varm. Vill absolut inte gifta mig i en kyrka och bli vigd av en präst och stå och lova massa grejer bundna till den heliga anden osv. Nä det är inget för mig! Utomhus på en vacker plats däremot kan jag tänka mig. Vigd av en pilot eller en apa eller Ingvar Oldsberg (dvs någon som har licens att viga folk). 
 
Haha vad coolt! Kul omsjölan blir misstagen för en manet eller något och SMACK så sitter en bläckfisk på skallen. 
Det här gillar jag!
Åh vad fint!
Vad fint! Häftig idé.
Wooow! Klassiskt men ändå lekfullt. Gillar att jag går in så seriöst för det här, hehe.
Superliten bild men åååååååååh vad mysigt!

Nu har jag fått drömma mig bort i mina löviga och höstiga prinsessdrömmar. Hehe. Imorgon blir det mer pluggilugg och jag är så stressad. Har en uppgift som ska in på torsdag och jobbar hela torsdagen = gör klart imorgon. Får gå upp tidigt imöra helt enkelt. Ska ju plugga med Andreas kl 12! 
 
Nåväl, vänner. VI hörs snart igen. 
 
Då kanske jag har en sån här rackare på huvudet. Miss Li har inspirerat mig!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback