Hemtentan är klaaaaaaaaaaaar

Som vi har skrattat, slitit, kämpat och jobbat med den där jäkla hemtentan. NU ÄR DEN KLAR!!!! Vi sa tillslut att det får duga, 13 sidor senare. Känns så himla bra att den är inlämnad -  en tyngd har lättat från mina axlar! Ska kika lite på mitt fördjupningsarbete i Ledarskapskursen imorgon tänkte jag. Är mer eller mindre färdig där också men vill vara HELT klar innan jag åker till Andorra. 
 
Har äntligen beställt nyårsklänning! Är dock inte 100 på om den hinner fram till dess men annars är det en inflyttningsfestklänning. Funkar det också :)
 
Återigen placerade på Camppus Norrköping stod en hel dags pluggiplugg på schemat
Försökte ta en bild när han satt still men det ville sig inte riktigt på den fronten... haha!
Andreas läskiga leder i fingrarna som enligt mig inte borde gå att böja sådär?!
Fick äntligen med mig blocket och tack vare bra pluggsällskap och att vi flög iväg på samtalsämnen låååååååångt ifrån analysen ibland orkade vi sitta såpass länge som vi trots allt gjorde! Larmen började gå i studentköket och vi förstod inte hur man skulle få mugg till kaffeautomaten (drack choklad, hehe). Det sistnämnda löste sig dock. 
 

Lyxade till det på matlagningsfronten och gick från en plan som först bestod av färdig lasagne till pannkakor till fläskkotletter på extrapris som jag genast köpte i sann studentanda. Serverade dessa med pressad potatis och rödvinssås.
 
Bankade in några goda kryddor i kotletterna först och stekte dem så de var perfekt möra. Hatar torrt. 
Blev jättegott! Var så sugen på kokta morötter som ett tillbehör till maten men mina två kokplattor begränsade min ork att krångla. 
 
Apropå mat. Har tittat på många matlagningsprogram på sistone och blivit inspirerad. Ikväll såg jag halva Jul med Ernst och fick se när han gjorde världens snabbaste och godaste julknäckebröd!!
 
Receptet hittar ni här
 
Nej nu ska jag nog knyta mig men imorgon ska jag bildbomba er med inredningsinspirationsbilder som jag ska försöka få G att kika lite extra på! God natt på er.
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback