KAos

Har haft en kaosdag. Har haft känslan av att ha glömt något ändå sedan i fredags men inte kunnat sätta fingret på vad jag har glömt. Idag insåg jag det: ett jobbpass mellan 11:35-20:20 i Linköping.... Yaaay!
 
Gött. Satt som bäst och pluggade med Andreas på universitetet i Norrköping när vi tog lite lunchbreak vid tvåtiden och jag kikade på mobilen. Fyra missade samtal från Academic Work, ojdå! Ringde upp och insåg i samma veva att det stod ett pass inbokad på moi idag. 
 
Tog nästa pendel till Linköping och jobbade kvart i fyra till 20:20. Haha, usch. Dock var dem mest oroliga att det inte hänt mig något och blev bara glada att jag kommit till rätta. "Sånt händer" sa dem och var lättade att jag inte satt på akuten. Så snälla! Träffade Lena på pendeln till Linköping och hon berättade att de hade ringt till KC Norrköping också och undrat över mig. Herregud så senilt! Men vad ska jag skylla på? Möjligen min förtidsdementa hjärna. Det roliga är att El Gustavo frågade mig igår om jag skulle jobba något i veckan och jag sa "neeej inte vad jag vet än så länge!" och trodde att jag hade läget under kontroll. 
 
Note to self: Skriv ALLTID upp jobbpassen i kalendern direkt. Glömmer du det Malin, då glömmer du att du ska jobba eftersom kalendern just nu är ditt liv.
 
MÅSTE köpa avokado imorgon, annars går jag under. Och äta mer soppa! Åt fisksoppa ikväll efter jobbet och det är ju sååååå gott. Broccolisoppa, morotssoppa, fisksoppa, potatis/purjolökssoppa, LÖKSOPPA A LA PAPI (MUUUUUUMS) och avokadosoppa. Rätt så fint faktiskt. 
 
Tove Lo – Love Ballad
Lou Reed – Perfect Day
 
Musikhjälpen och Gustav har fått mig att börja lyssna på dessa! Har ni ett öra till övers och är på vintermyshumör - lyssna. 
 
Nu ska jag snart borsta tänderna och krypa ner i min varma säng. Och dubbelkolla Intresselistan så det inte ligger några jobbpass som jag totalt raderat ur minnet och som ligger och lurpassar på mig....
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback