Livet rullar på

Jaha ni. Snart är det banne mig julafton men ÄNNU mera snart sitter jag på tåget mot Arlanda, flyget mot Barcelona, bussen mot Andorra och liften upp till Alptoppen. LÄNGTAR. Ändå känner jag mig så slutkörd att jag skulle uppskatta en jul hemmavid på Husarvägen och ett soffläge som heter duga hela julhelgen. Sömn! Vad är det?!
 
Oavsett vad så ska det bli SJUKT kul att åka skidor skidor skidor skidor skidor skidor!!!!!!!!!!!!!! Ehe. Om vi backar bandet några dagar, till Lucia närmare bestämt, så hamnar vi på en dag som för mig bestod av jobb 9-17 och sedan fest 19-02. Bra dag. Några ut kursen kom hem till min lya och drack, spelade spel och hade det jättetrevligt! 
 
Bella, Rebecka och Daniel slog sig ner på soffan!
Maja och Sanna drack Rödvin, något jag aldrig vågar prova igen... Hehe. 
Andreas hade med sig sin Örebrobuddie Daniel! Trevligt trevligt.
Moi - med my mind in the game
Andreas blev med hatt, haha!
Dock levererade inte Norrpans torsdagsnattliv så festen fick fortsätta @my place istället
Min sköldpadda fick vara med och festa också.
Hehehe. Trinki trinki
Maja från Örebro, Daniel som bor i Örebro och jag som kommer att bo i Örebro. Connection?
Jag fick fler kapsyler till min Kapsylsamling och blev glad.
 
Det var en jättetrevlig kväll även fast Trappan svek oss! Dagen efter tog jag tåget hem och mötte G i Hallberg. Vi åkte till Örebro och shoppade loss på Myrorna till vår lya. Hittade ljuslyktor, en ASBALL trägaffel stor som en paddel (ska måla den svart), en 70-talslöpare, 6 st äggkoppar á la 60/70-tal, en grå glasvas, en stor keramikkruka man ska ha bröd i och en vitlöksgömma som var superfin. Bara en sockerskål jag saknar nu! Myrorna är bäst. 
 
Sedan bar det av hem till Kga och vidare mot SagaBio för The Hobbit! OOOH. 
 
+ Spännande, bra gjord, supervackra naturmiljöer
- För mycket humor, "transportsträcka",The Pale Orch var äcklig och läskig

Det som fick mig att nästan fälla en tår var när en sjukt söt Igelkott höll på att dö :(:((((( Annars var det inte riktigt samma Sagan Om Ringen känsla. Nåväl - se den! Den var bra. 
 
Gusteligustav på Bion med 3D brillorna redo!
 
Sedan blev det besök av kusinerna på lördagen, superkul! Har inga bilder därifrån dessvärre men kanske kan få några från mamma om jag ber snällt. 
 
Och le moi! Åt julbord med Gs familj i Olshammar igår kväll och efter det blev jag såååååå övertrött att jag låg och skrattade tills tårarna rann. Brutalt. 
 
Och slutligen: 
 
G och jag pratade om att åka till London och Liverpool i vår (möt våren i England, höhö) vilket skulle vara sååååååå kul! Har ju aldrig varit i England (flygplatser räknas ju inte) och skulle vilja se London, äta på Jamie Oliver Italian, se Big Ben, åka och kolla på Abbey Road och följa med G som nyfiket sällskap på hans spirituella Beatles-resa: som att bo på Hard Days Night Hotel i Liverpool till exempel. 
 
Vi pratade om Africa också! Blev så sugen på detta....

NAIROBI TO VICTORIA FALLS ADVENTURE

 
 
Man börjar i Kenya, åker sdafari och ser The Big Five med Afrikas högsta berg Kilomanjaro i bakgrunden, åker vidare till Tanzania och ner mot Zimbabwe och Victoria Falls där resan slutar i Livingstone. 
 
Hur vackert?!!?
The Ultimate place to Bungee Jump!!!!!! Wäääääh, jag vill jag vill jag vill!
The Devils Pool, Victoria Falls. 
DÄR VILL JAG LIGGA och vråla ut mitt primalskrik!!!
Ååååh vad fantastiskt!
Lejonkungen satte sina spår. Inte konstigt att det varit min favoritfilm lääääänge. Det där har jag inget emot att se....
 
Blir till att jobba jobba jobba jobba i sommar, hehe ;)
 
//Mallan

Kommentarer
Maddo säger:

Haha ville oxå gråta när jag såg igelkotten, ahaha! :D

2012-12-18 | 01:08:47
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se
Mallan säger:

Jaaa den var så söt! :) Fint ögonblick.

2012-12-18 | 20:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback