Pluggat som ett djur

Oj vilket väder! Inleder jag med att säga, som den svensk jag är. Därför får ni lite bilder från Östgötaslättens vinterlandskap (läs: min innergård). Samma sak. 
 
Innergården. 
Mer snö.
Ljusslingan är rätt stämningsfull.
Varvade pluggandet idag med att göra müsli! Ska nog provsmaka lite redan nu. Blev sugen.
Oerhört vacker bild. Min överbelamrade fåtölj med kläder på och LJUSSLINGAN som nu ramar in min fönsternisch från 1897. Har inte arrangerat den här bilden, utan såhär ser det ut i La Casa de Malin.
Åter på innergården: Bettan är lite snöbenupen.

Hejdå jag är tydligen sur och irriterad. Hoppas min müsli gör mig glad.
 
//Mallan

Kommentarer
Johanna säger:

Åh, jag vill också göra egen müsli! Använder du något särskilt recept?

Fiiint mä snööö :D

2012-12-06 | 21:17:04
Bloggadress: http://johannizchan.blogg.se
Mallan säger:

Nja jag kör på mitt eget recept! :D har valnötter, pinjenötter, solrosfrön, pumpafrön, torkad mango och torkade aprikoser i. Sen rostar jag valnötterna, pinjenötterna och pumpafröna i stekpanna (har ingen ugn) men en blandning av olivolja, vatten och massa flytande honung på! Tills de fått fin färg. Brukar fuska lite och köpa Ica Basic basmusli och sen ha i extra havregryn plus det ovan nämnda :) Blir smask!

2012-12-07 | 13:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback