Nattgrillning

Eftersom det var så fint grillväder i fredags (man får ju passa på såhär års) så tog jag, Madde, Johan och Gustav chansen och drog ner till Näset för kväll/nattgrillning. Solen sken, fåglarna kvittrade - PERFEKT grillväder ute! (Läs: - 16 grader kallt ute, en kall bris och ingen känsel i tårna efter ett tag). Mysigt var det i alla fall.


Det är väl egentligen lite så, att man kan hitta på nästan vad som helst (kalla det tråkigt, svinkallt eller vad du vill) men gör man det med personer man tycker om så blir det kul ändå!



Madde och Johan grillade korv i  brasan som vi hade bredvid grillen = värmekällan för kvällen/BONFIRE! 


Där var vi - tappra nattgrillare på Karlskogas Playa del sol: Näset. 


Kylan fick oss att överväga om vi skulle dräpa ett djur, plocka ur inälvorna och krypa in i det för att värma oss. Vi dissade den idén efter några överläggningar (typ, vilket djur skulle vara stort nog åt 4 människor? Vad skulle vi dräpa det med? Hur skulle jag förklara blodfläckarna på jobbet dagen efter?) 

 

Jag lyckades i alla fall tillaga Pepparbiff med Potatiskroketter och Grönpepparsås på Gustavs portabla grill. Såsen hade jag tillagat hemma och tagit med i en termos. Hade ingen aning om att man kunde göra potatiskroketter på grillen. Med rätt vertyg så går allt!

 

//Mallan


Kommentarer
Madde säger:

Haha :D Så mysigt inlägg, blir typ helt glad (kan oxå bero lite på themesongen jag precis hittat på och nynnar)!

De va fett nice! Måste göras igen, men då skippar vi värmen och kör -30 (läs: not)



Jag kanske snattar ngn av bilderna till min blogg om de e ok!



Åhåhåh :D Puss!<3

2012-02-06 | 13:13:09
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback