Oh my g

Åkej vänner. Kan hålla med om att det är tråkigt att läsa om jobb på en blogg men på mitt jäkla jobb händer det nått sjukt/skumt varje dag typ!

 

Idag var det på min sista kvarts rast jag hade som det blev lite (JÄTTE) kul. Jag var småhungrig och skulle köpa en WASA sport knäckebrödsmacka som finns i godisautomaten i café Hugo. Jag la i mina 8 riksdaler, tryckte siffrorna 4 & 3 och såg hur mackan sköts framåt mot kanten och..... fastnade. NOOOOOOO! Det är inte sant, tänkte jag.

 

Mackjäkeln hängde på kanten, påväg att trilla ner så att jag skulle kunna hämta den. Men ändå inte. Uppgivet kollade jag på automaten. Stirrade på min knäckemacka och sneglade lite runt i cafét. Massa folk. Ville inte ställa mig och knuffa på automaten (som dessutom är jättestor) inför alla som satt där och provade att stoppa in armen i luckan där man ska hämta sin vara (som ska ramla ner). Omöjlig att nå. Suck. Dubbelduck. Trippelsuck.

 

Då reser sig en gubbe/man som sitter vid ett bord och har sett hela händelsen, går fram till mig och säger: "Låt den här 100-kilosklossen hjälpa dig att knuffa ner den där!" Och så ställer sig karln och KNUFFAR/JUCKAR mot godisautomaten tills min stackars macka slutligen faller ner. Dödsstöten som fick mackan att ramla var en riktig höfttackling som fick hela automaten att gunga.

 

Med min WASA sportbröd i handen stammar jag fram ett tack. Stirrande blickar på mig och min räddare i nöden som beger sig därifrån. Garvandes går jag mot köket och fyller på min vattenflaska. SÅ HIMLA SKUMT!! Hahaha.

 

Herregud.


BTW så fyller Helen 22 bast idag, congratz till dig igen siz! <3

 

Nu blire sova sova sova snart, ska upp 05:27 imorgon. CIRKA. Börjar jobba 06:45. Får se om jag vågar köpa något mer ur godisautomaten igen...

 

//Mallan


Kommentarer
Madde säger:

Hahaha.. kan se hela handelsen framfor mej... hahah..

2012-02-14 | 08:58:48
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback