Snart fredag snart fredag snart fredag

Toodelidoo. Dagen i punkter:

 

  • Fick Små Grodorna sjungen för mig av en 3-åring i cirka 10 minuter i väntan på bussen imorse
  • Har pratat med en tolk åt en döv kund på telefon på jobbet och avlsutat allt jag sa med "Kom" á la walkie talkie-style ("Varför vill du säga upp det här abonnemanget? Kom.")
  • Insåg att mina torra armbågar varken är speciellt trevliga att ta på, än mindre har dom trevliga ljudeffekter för sig när dom fastnar i mitt täcke då och då. Mys.
  • Hörde när pappa slog något slags nysrekord med 17 nysningar på rad, eller som det kallas i det Bergmanianska hemmet: serienysning. Detta talades det livligt om under kvällen, min far med viss stolthet i rösten.

 

Fan vilket händelserikt liv jag har.

 

På fredag blir det i alla fall lite pow pow pow med mina homiegirls! Om inte kylan äter upp oss, ack då vi börjar bli gamla och måste tänka på våra leder.

 

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback