Stress

Inledde dagen med ett besök hos optikern där jag köpte mina glajjer för ca 3 mån sedan. Tidigare har jag aldrig märk en sådan plötslig försämring av min syn som jag märkt på sistone och därför tyckte optikern att jag skulle komma in och undersöka vad det kunde bero på. Sagt och gjort.

 

Jag berättade att jag märkt att jag måste kisa för att se hastighetsskyltarna när jag kör bil (inte jättebra med andra ord) och att det känns oskarpare än när jag skaffade glasögonen. Efter EN TIMMES synundersökning kom optikern fram till att min syn försämrats med nästan -1,0 på ena ögat (för er som har glasögon eller linser vet ni att det är rätt stor skillnad) och -0,25 på andra!!

 

Och anledningen? STRESS.

 

När optikern kollade mina ögon i en maskin som var kopplad till en dator fick han ut mina styrkor, som enligt datorn, visade att jag sett ännu sämre i början av undersökningen. Synen hade alltså förändrats bara under den timmen jag blev undersökt på... Detta trodde han var stressrelaterat. Han kollade till och med blodsockret på mig (har man fått förhöjt blodsocker kan det leda till närsynthet) men det var normalt.

 

Jaha. Joo jag är egentligen SUPERSTRESSAD inför USA eftersom jag inte fixat allt inför resa (och det är bara 3 veckor kvar nu....) och sedan tror jag Transcom stressar mig en smula. Mitt jobb alltså. Kombinationen av trötthet, stress att ha massa saker att göra men inte tiden att göra dom (samt en viss handlingsförlamning som stress kan ge mig, dvs jag får ingenting gjort) pga jobbet är inte den bästa.

 

Kommer vara blind lagom till USA om jag fortsätter såhär.... LUGN OCH FIN NU MALIN. Lugn.

Den här underbara bilden beskriver ganska bra hur jag känner just nu. Gaaaaaaaah

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback