He said he'll come back for my brain

Hej vänner. I fredags firade jag 1 år med mitt körkort. Börjar känna mig gammal och grå nu. Fyller 20 om 9 månader! Eller som jag brukar säga: 19 ½ den 8 april.

Det känns som att Karlskoga Kuriren har väldigt lite att skriva om idag. "Månadens bebis" har dom ett reportage om idag och jag känner spontant - Va?!?? Hur utnämns detta färska människobarn...? Är det knubbigast handleder, lyckas hålla föräldrarna vakna flest timmar i sträck, har starkast gripreflex och behöver byta blöja flest gånger? Har ingen aning om hur dom utnämnde Månadens bebis men det känns som en konstig idé i mina ögon och öron.

Skrev lite poesi igår (blink blink Karlskoga Kuriren, här har ni något både djupt och vackert att publicera):

På Arken Zoo i Örebro var jag inne,
Och frågade om en vandrande pinne,
"Vad äter denna lilla krabat?",
frågade jag för att ta reda på vad pinnen skulle ha för mat.
"Gurka och grönsaker går bra,
då blir din lilla pinne glá.
I ett terrarium ska den bo,
bland kvistar och blad må du tro",
svarade hon i butiken
och jag blev inte det minsta besviken.
"Och pass upp när du i pinnen tar,
är du oförsiktig har du sedan ingen pinne kvar".
Fascinerad vinkade jag hejdå,
och började mot utgången gå.
Tack och hej sade jag och gick ut
Skrikades ett inre glädjetjut.
"AAAAARRRRRRRGGGGGH!".

Gillar avslutningen på min dikt. Den sätter ribban på något vis och plockar fram djupet på ett fint sätt.
Har suttit och lyssnat på den här låten onormalt mycket igår och idag.

Knips, knips.

Blir ju en Vandrande pinne när jag har eget crib asså, that's fo sho!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback