Det tar sig

Okej, kamrater. Har typ 1000 planer och idéer i huvudet som virvlar runt! MEN är rätt på säker på USA och fick idag svar från Marci Rae Stovall, en tjej från USA som Madeleine och jag träffade på vår tågluff 2010. Jag skickade ett meddelande till henne på facebook och frågade om jag kan bo hos henne efter att 4 veckor språkkurs är färdiga och det gick jättebra. BAM! Steg 1, check.

Steg 2. Sprang på detta och blev GALEN. En Eco-festival med volontärarbete 4 timmar om dagen, workshops och massa feta svenska band som spelar på en 2-dagars festival. I Thailand. 30 januari till 6 februari. Alla mina idéer blir så väldans spontana och snabba i vändningarna just nu men blev sjuuuukt sugen på att åka till Thailand på detta. Två problem: mitt jobb och mitt samvete. Känns sådär att flyga ända till Thailand för att delta i Re:earth, en eco-festival. Hade jag varit ute och backpackat och haft vägarna förbi hade jag inte bangat men nu... Me don't know. PLUS att jag troligen inte kan ta ledigt.

Steg 2, inte check. Gråt inte än, mina vänner! Jag har fått en plan som väver in allt jag vill få ut, fast i samma. Hajar ni? Såhär: woofing + språkkurs + hälsa på Marci och uppleva collegeliv. Hon pluggar till Winemaker om jag inte minns fel och bor typ i vindisktrikten i Sacramento (Davis). Jag kanske blir nästa Karl-Jan och börjat fatta tycke för fina viner. Just nu ligger jag på vin-nivå "Vin+havregryn". Inte en jättestor finsmakare med andra ord.

World Wide Opportunities on Organic Farms. Det är wwofing!

Man arbetar på en farm och får boende och mat. Verkar cp-kul och ska försöka hamna på denna farm i en vecka innan språkkursen drar igång. Mumma!

Snart är det jag som ligger i en rabatt i Kalifornien och rensar ogräs. Förhoppningsvis.

Har insett att jag gillar att göra lite annorlunda saker när jag reser som tar resandet och UPPTÄCKANDET till en helt annan nivå. Arbeta på en farm, kötta språkurs och dricka vin med Marci en en röd eller blå platsmugg som dom alltid har på fester i Collagefilmer...

Tänkte vara hemma lagom till valborg och den svenska försommaren. Över å ut.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback