hörrni

Otaggad. Stressad. Inget sug i bloggtarmen för den delen heller. Har inte hänt så värst mycket i mitt liv på sistone. Sov 12 och en halv timme inatt. Drömde JÄTTEMYCKET och sjuuuukt konstiga drömmar. En blandning av MASSA helt störda grejer som blev ett virrvarr att vakna med i hjärnan. Stackars hjärna. Den har nog att jobba med i vanliga fall, kraken..

Men men. Längtar något EXTREMT till helgen som gärna kunde komma nu för min del. Lite halvont i halsen och känner mig seg. Skulle vilja skaffa ett husdjur, insåg jag i bilen hem från Sälen. Typ en vandrande pinne.
Gud vad jag skulle leka med min vandrande pinne om jag hade en. Plockepinn till exempel.

Fick även en briljant idé om att skaffa en husdjurs-groda när jag flyttar hemifrån. Googlade saken och fick fram jättemycket fakta om grodor. Wow. Så mycket jag inte visste. Stod till exempel om en grodart som hette Pixie Frog. Det är tydligen en liten söt groda som många tänker "ååååh vad gullig. en sån ska jag ha!" om men efter några år växer den jäkeln till sig och blir en gigantisk African Bull Frog som måste äta levande möss och kryp som den ska jaga runt för att överleva. Pixie Frog kommer från det latinska namnet Pyxicephalus.

Såååå. Har ångrat mig angående grodan. Vill inte ha den där bjässen omkringdundrandes i min lilla lägenhet på jakt efter föda. Speciellt inte om födan är en söt liten oskyldig mus som jag har släppt lös för satt gå på sin sista vandring innan sin död. Skulle inte uppskatta att komma hem och hitta en blodmassaker på huvudkudden och en mätt African Bull Frog sittandes där med ett nöjt leende. Om grodor nu kan le.
Njaa.

Stod dock något om att en groda kan vara en uppskattad gåva till någon i present. Snart är det jul igen. Då vet ni vad ni kan tänkas få av mig... Hehheeh.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback