långh-älg

Chip chip. Jobbade till 20:15 på torsdag sen var det äntligen dags för den efterlängtade långhälga! Drog till Askersund med El Gustavo igår och kollade på Star Wars (har aldrig sett dom filmerna förr). Minns att jag har sett delar av första filmen när jag var liten, men tyckte att det var för läskigt... Har blivit äldre OCH modigare nu kan jag konstatera! Första och andra filmen är nu sedda och en sak har jag insett:

Jag och Yar Yar Binks är rätt lika.

Idag blev det en tur till golfbanan i Askersund, eller som Helena kallar staden: Askan. Har inte rört en golfklubba på..... hm.... väldigt många år men det var faktiskt roligare än jag mindes det! I och för sig bestod mina minnen mest av "helvetes jävla skit nu försvann den bolljäveln också! GAAAAH".Låt oss säga att mitt temperament inte riktigt klarade av min egen kapacitet att slå rakt. Och högt. Och långt. Nåväl, kanske kan göra en comeback och döpa om mig till Malin Trä. (Tänk Tiger Woods och översätt det). Vet inte riiiiktigt om det klingade lika bra i örat som herr Wood himselfs namn. Får fundera på saken...
Ganska sjukt att det är grönt i Januari..
Hahaha! Nja.Ser dock ganska gangsta ut med luvan.
Gustavs kompis Daniel hade något som jag gärna haft i min ägo.

Råkade kläcka ur mig: "Åh har ni likadana skor?" syftandes på Gustavs och Daniel golfskor MEN fick ångra det bittert då herr G löpte fram till Daniel, ställde foten bredvid och sa, upprört: "Likadana? LIKADANA?! Ser inte du sulan???". Jo jag såg sulan på dessa enligt mig identiska par skor där det skiljde någon millimeter i designen på sulan.

Kul var det i alla fall och nu snart blir det pricken över i, grädden på moset, sista spiken i kistan: hemmagjorda hamburgare. Fint ska det va!

//Mallan

Kommentarer
Katarina säger:

Hoppas hamburgarna blev bra efter så lång laddning av recept o dylikt hela dagen!! O blev det hembakade bröd...? 'Ser fram emot att smaka när jag kommer hem.

Hoppas för din skull att du inte blev helt avskräckt av golfen denna kalla dag! För det lär bli fler dagar där med El Gustavo gissar jag. :)

2012-01-07 | 22:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback