Plans plans plans!

I Karlskoga vräkte regnet ner men så fort Lovisa och jag närmade oss Krillehöla så slutade det regna och solen sken för fulla muggar. ?! Vi hoppade in på Fyndboa och strosade runt där en schväng - hittade en konstig fulsnygg lådhylla för 40 kronor som jag hoppas få plats i mitt kök med. Och 3 små prydnadssköldpaddor som var huuuuuuuur söta som helst! Dom ska bli mina vakthundar i lägenheten. Om jag inte skaffar vandrande pinne förstås, då får den agera vaktis.
 
Speaking of vandrande pinnar: om man ska göra apport med en vakthundsvandrandepinne (gudars vad ord jag uppfinner idag) - kastar man iväg en pinne som pinnen ska fånga eller kastar man bara iväg sin vandrande pinne och hoppas att den kommer tillbaka? Klurigt.
 
Körde Ank-boule i Khamn också när Lovisa och jag åkte ut till Picassostatyn för att kika (man måste ju vara lite kulturell). Tre tama ankor simmade i strandkanten med sina roliga paddelfötter. Och Ank-boule går helt enkelt ut på att träffa ankan med en liten sten (LITEN sa jag, så ni inte tror att jag spelar Sänka skepp för det gjorde jag absolut inte) eller att i alla fall kasta den nära. Ankan jag spelade med trodde att jag kastade bröd så han dök hit och dit med näbben (blir svårare när dom rör sig). Fast mot slutet så skarvnickade han till och med en sten till en annan duckie! Som trodde att det var bröd. Vad har dom för IQ egentligen - HALLÅÅ?!! Men jag vann.  
 
En våffla smaskade jag i mig i solskenet också. Ska apropå onyttig mat skaffa träningskort på Friskis&Svettis i Norrköping som råkar ligga 830 meter ifrån min lägenhet (Google maps). Är så sjuuuukt sugen på att börja träna igen! Hörde från Steffie också att dom har massa studentfotbollslag, kanske joinar ett sånt också bara för att det är kul.
 
Vad jag egentligen kom hit för att säga har INGET att göra med det jag hittills har skrivit om. Bra Malin, bra. Lite inspirerande bilder på mina planer för min lya tänkte jag smälla upp (ja, alla är typ konstiga och halvskumma) men vi får se vad det blir!
 
Armeringsnät för ytterkläder i hallen, det tror jag på!
Soffbord av en EU-pall, både billigt och vrölsnyggt
Gamla blomlådor som någon slags skohylla! Har blivit besatt av dessa trädlådor. Man kan ju göra så mycket kul med dom.
[Apartment Therapy, Blomlådor som hyllor.jpg]
En annan idé vad man kan göra med gamla trälådor. Varför köpa en tråkig Billy liksom?!
Har man ingen sänggavel och vill göra en billig sådan - tejpa upp en efter din egen stajl
Zink. ÄR SÅ SNYGGT! Speciellt dessa burkar från Granit. Kan jag ha min egengjorda müsli i.
Annars kan man ha müsli i en glasburk, är också fint! Vi får se vad det blir. Kanske inte ens blir någon müsli för min del, har ju ingen ugn... Eller så får jag ha müsligörarkväll hos någon likasinnad. Som har ugn, ehehehe...
 
 
Det var allt för nu!
 
Herregud. Håller jag på att förvandlas till Ernst Kirchsteiger? Vojne vojne.
 
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback