Varför gå den logiska vägen när man kan gå den spännande vägen?

Senare ikväll ska jag bildbomba er med bilder på min utsökta Blomkål- och broccolisoppa som jag lagade igår. Med bacon på toppen. Och varma ugnsmackor vid sidan. Ikväll står Tortellinigratäng på matsedeln och jääääädrans va gött de ska bli! Som Tabita säger.
 
Måste bara dela med mig av dom, enligt mig bästa, citatet som Ernst Kirchsteiger hitills kläckt ur sig. 
 
1. "Vänd aldrig ryggen åt en planterad mynta, för att den kommer ifatt er" (Sommar med Ernst avsnitt 2, 2012)
 
2. " Här sitter jag och känner in rummet."

3. "Den här matjorden är så fet att man nästan skäms"
 
4. "Detta hus har inte jag valt… Huset har valt mig..."
 
5. "Gomseglet applåderar"
 

Jag läste en intervju i SvD med Ernst. Notera att inspelningen av Sommar med Ernst börjar i typ.... april? Tidigt på våren är det i alla fall så vattnet som han ska sitta och njutningsfullt bada sina nakna fötter i från bryggan var antagligen jättekallt. Haha. Läs nedan!

 

"Får du inte ha på dig skor?

 

- Det är klart att jag får. Mellan akterna får jag filtar och grejer. Jag är som en travhäst. När jag har sprungit vill de hålla mig varm. De är snälla."

 

(Intervju med Ernst i SvD från den 2 juli 2012. Läs hela intervjun här)

 

Han är allt bra härlig Plattfoten/Fjompen som pappa kallar honom. Jag tycker han är superbra! Och imorgon är det ett nytt avsnitt, he-he-he..

 

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback