Nice is good

Igår var det måndag. Men egentligen kändes det som torsdag i min lilla hjärna som blev alldeles förvirrad. Så idag är det väl fredag, i och med nationaldagen imorgon. Såhär ser jag på veckan:

Måndag
Fredag

Onsdag (nationaldagen)

Måndag
Fredag
 
Lördag
Söndag

Då har vi rett ut det. Just nu har jag inga inlogg på jobbet samt tekniska problem och han som kan fixa det är ledig och tillbaka den 8 juni, dvs på fredag. Såå, jag har inte mycket att göra just nu. igår spenderade jag dagen med att titta på recept i onormala mängder och skriva ner mina favourites.

Om jag var oeffektiv på jobbet fick jag mer fart i baken när jobbdagen var slut. Provade en liten specialare och sprang hem från jobbet i en omväg men var totalt överklädd. Hur f-n ska man veta att vädret tänker gå från cirka 7 grader varmt och duggregn till 17 grader och skinande sol?! Och där sprang jag i underställ och vindjacka. Ja, ni läste rätt - VINDJACKA. Måste bättra mig på klädfronten. I och för sig tog det mig många år innan jag förstod innebörden av uttrycket "Kläder efter väder" när jag var liten.

I alla fall, efter en hel dags recepttittande kunde jag ju inte annat än att göre egen glass när jag kom hem. BAM! Satt och tittade på 4-5 olika recept som jag fick inspiration från och skrev sedan ner ett eget recept på Hallon -och Mangoglass. När inspirationen sedan flödade lagade jag mat också: Kalvfärsbiffar med squashpasta och fetaostcréme. Receptet har ni här!

Siter och lyssnar på skön musik. LYSSNA!


 










Senare blir det Kupolen för att kolla på lite studentbal. FATTAR INTE ATT DET ÄR ETT ÅR SEN JAG GICK UPP FÖR RÖDA MATTAN TILL KUPOLEN?!!! Wicked.


//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback