Det finns så mycket skit på nätet

Apropå skit så tänkte jag skriva ett inlägg om bajs. Där satte väl någon stackare frukosten i halsen och tänker att "oj så olämpligt och äckligt!". Vilket stämmer väldigt bra, för det är både äckligt och en smula olämpligt. Men varför är det egentligen så? Det är ju naturligt. Och kan dessa två anledningar stoppa mig? Njet.

Saken är den att jag inte riktigt lämnat "kiss och bajs humor"-stadiet utan tycker att det är oerhört underhållande att prata avföring. Tanken som även slagit mig är att om man träffar en människa och inte har en blekaste ANING om vad man ska kallprata om så är bajs är jättebra samtalsämne. (Läs: skulle kunnat ha varit om det inte haft så dåligt rykte om sig)

När man kallpratat igenom de vanliga ämnena som vädret, hur är det med dig osv osv så är det ibland svårt att hitta något som båda kan relatera till. Mat? Visst, men om jag sitter och pratar mig lyrisk över en ny slags pilsnerkorv jag nyss smakat så kanske personen jag pratar med har spytt upp denna korv som liten och får flashbacks till sin spya, vilket inte är så najs. Eller har världens ångest över sin vikt och så sitter jag där och maler på om en jättegod gratäng med ost och grädde och smör och fett... Ja, ni hajar.

Vädret är ett säkert kort MEN att sitta och upprepa att "nu regnar det ute, aj aj" i en kvart kan verka en anings psykopatiskt. Och svenskt. Så nästa gång ni sitter där på bussen och småpratar med någon - SNACKA SKIT!! Det är ju faktiskt ett roligt samtalsämne, alla har väl någon rolig bajsanekdot i bakfickan och hade det inte varit så tabubelagt hade man väl kunnat ta ut svängarna ännu mer och gå loss totalt i bajsdjungeln!

"Har du någonsin bajsat på dig?" kanske inte är en klockren pick up line men den kan alltid både chockera och leda till skratt. Sedan finns det tusentals saker man kan diskutera på tema: avföring. Man kan ju ha i åtanke att även bajs kan vara en känslig punkt för vissa. Du kanske börjar totalprata om hur väl fungerande tarm du har och personen du berättar detta för har lidit av förstoppning sedan 1982. Typ.

 Nej nu har jag varit äcklig. Men inte äckligare än the man, the myth, the legend - BAJSMANNEN som är mytomspunnen på festivaler runt om i landet. Gömmer sig i bajamajan. Hoppar ner i den, marienerar sig i skiten och skuttar upp och kramar folk...

Mindre än 2 veckor kvar till Peace&Löve, WÄÄH! Och snart fika på jobbet. Kanske ska prova min teori och snacka bajs med tantera på jobbet? "Jaha hörrni, fikadags igen! Någon som har brunat ordentligt på sistone? Skitit sönder en toa? Diarré? Ingen?! Kom igen nu! Nähä..."

Vi får se.


Äckligt men ack så underhållande...


//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback