I wear my hair like this, just because I can

Vilken rolig helg! Slocknade dock 19:30 igår (helt sjukt) fastän pappa tjatade om att jag skulle vakna 2-3 mitt i natten om jag la mig så tidigt. Hade desstuom powernapat en schväng på soffan på dagen. Vet inte varför jag var så himla trött men sov som en get och gick upp cirka 12 timmar senare ur sängbingen! Skönt. 

Helgen bjöd på loppisjakt, fotbolls-EM, volleybollspel i Bråten a la old times (askul) och milkshake (glassdrink föredrar jag att kalla den). Fin helg med andra ord!

Det roliga är att jag har släpat med Gustav på så många loppisar så att vi börjar känna igen folk som hänger där varenda helg... Loppisletare, precis som jag! Börje Bög har vi sett 2 gånger nu. En annan sak jag insåg i helgen är att Gustav gillar små prydnadsfigurer i alla dess former. Typ såna där små plottriga figurer som är alldeles för små och färgglada och som ger mig kalla kårar längs ryggraden. Nu låter jag väl typ som Lulu Carter i Äntligen Hemma, men icke! Jag tycker om personliga och söta små saker men en glasfigur i form av en skalarfisk eller en prydnadsuggla med halmstrån i näbben är liiiite för mycket för till och med mig. 

Annars så är det väldigt mycket fotbolls-EM just nu, Sverige- Ukraina ikväll! 3-1 till Sverige tippar jag. Och mamma har fått någon idé att vi ska äta mat inspirerad av fotbolls-EM. Hon var inne på en Ukrainsk rödbetssoppa ikväll bara för att Ukraina och Sverige spelar men jag lyckades övertala kvinnan till något så svennigt som Köttebullar (som dom säger på Sibylla) och potatismos! Hallelujah måndagen är räddad! ;)


Can you feel the summer?

Och just det! Gurra G spelade golftävling i söndags och var jätteduktig (vann gjorde han, karln). Självklart tar jag åt mig äran av den vinsten eftersom jag hjälpte han göra rent sina klubbor när vi var på Valåsens golfbana i lördags och lattjade! :D Heheheh

//Mallan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback