Carpinteria

Hos Gottwalds ar det alltid mkt folk (forutom nu faktiskt.. haha) och jag ar en san manniska som behover lite tid for mig sjalv da och da. Idag gick jag ner till stranden och tog en harlig promenad for mig sjalv, vilket var fantastisk! Vadret var stralande med sol och fiskmasar. Och ornar. Mamma och pappa: ni skulle go crazy har nere for det racker att ga till stranden sa ser man typ 14 olika fagelarter. Med tanke pa ert ornitoligiska intresse..
I alla fall sa hangde jag dar i nagra timmar, sen gick jag langs Linden Avenue (huvudgatan typ) och kikade i lite affarer. Kopte en glass! Nar jag gick genom en camping (hade ingen aning om att det fanns en sa mysig camping har) och svangde ut pa Linden Ave, kom det en hund och dess agare. Hunden borjade skalla at en annan hund som var i narheten och hundagaren sag mig som hamnade mittemellan hundskallen.
"This is Jackson, do you wanna say hi?" sager hundagaren och kommer narmare. Hor till historen att jag ar... lite skraj for vissa hundar. Den har sag aggressiv ut.
"Eeeeh... hi!" sager jag och vinkar till hunden. VINKAR?!
Hundagaren maste val trott att jag skamtade for han borjade frenetiskt leta i fickorna efter hundgodis sa att jag skulle kunna halsa, pa riktigt. Jag stod och hoppades att han verkligen verkligen INTE skulle hitta nagot godis. Jag vill ha mina hander i behall och inte komma tillbaks till Sverige likt Anakin Skywalker. Han hittade inget godis, onskade mig en trevlig dag och fortsatte sedan sin promenad. Jag stod kvar och latsades kolla nagot pa mobilen sa att jag inte skulle ga typ 1 meter bakom precis efter att vi sagt hejda... Ojoj. SA mycket lattare med skoldpaddor.
Salar!
VALDIGT amerikanskt...
Skylt
Life's a beach!
Svart cool asfaltliknande/stenliknande grej som kommer upp ur stranden. Det hette ngt pa engleska som jag glomt bort.. Sa vi far noja oss med min asfalt/sten-kombo
Jag pa stranden
Hittade nagra snalla barn som hittat sjostjarnor! :D
Jag och sjostjarnan. Ser LIKBLEK ut.. Men rads ej mina vanner, solen ar kommen.
Den var acklig. Jag var jatteradd. Detta kunde jag givetvis inte visa barnen sa jag holl mitt falska leende uppe som den forebild jag ar.
Boforsfansen finns OVERALLT! :D Bobcats, till dig papi. Hehehe
Glassen. Hittade en Jordgubbsvariant pa 88:an som ar min favoritglass i Sverige. Den har far.... MMMM, 4 Malinar av 5 mojliga! Den var lite for brodig.


//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback