Carpinteria

Efter en laaaaaang resa var jag antligen framme pa Radisson LAX dar jag spenderade forsta natten. Sag typ dubbelt av trotthet och forsokte halla mig vaken sa lange som mojligt. Somnade 19:08. Tack vare att John Blund besokte mig sa tidigt vaknade jag sjalvklart 03:36, mitt i en drom, och sag mig omkring. Ett hotellrum. En skyline utanfor fonstret. Detta ar INTE Karlskoga, that's fo sho! JUST DET - LA! Ungefar sa gick det til nar jag insag vart jag var och fick en flashback pa vad jag gjort de senaste 24 timmarna (rest).
Halvslumrade om och gick upp 08:30, gjorde mig i ordning och kakade sedan FETASTE frukostbuffen nagonsin. OJOJOJ. 20$ fick jag punga ut for den fodan men OJ vad det fyllde buken fint! Tog mig sedan till LAX i god tid till bussen som skulle ga klockan 11 pa formiddagen. Stod och vantade ett bra tag, och 3 minuter i 11 fragade jag en Traffic Police som stod dar om jag stod pa ratt stalle och om man kunde kopa biljett pa bussen. Han ser da min klocka och sager: "Yeah but it's not 11 now, it's 12. We got summertime last night". Ajda.
Problem ar till for att losas och gor bara resandet mer spannande, intalade jag mig sjalv da men tog reda pa att nasta buss gick bara 25 minuter senare. Nar jag stod och vantade pa den bussen kom det fram ett sallskap och borjade fraga mig vartifran Car rental shuttle bussarna gick ifran. Jag borjade peka och forklara att de skulle sta under den lila skylten langre bort osv. "Not bad for a non native! Where are you from?" sa gubben. Jag ba: "Sweden: Han ba: "Of course".
Sedan kom en annan turist och fragade mig om hjalp och honom hanvisade jag in till mynttelefonerna till hoger om Informationsdisken i Tom Bradley Terminal. Kul att JAG fick informera/hjalpa turisterna, how did that happen liksom?
Sedan kom bussen, kordes av en skon gubbe vid namn Paul. Som han sa: "If you liked the ride you can say to everyone that my name is Paul, if you didn't like it you can say my name was... Bob." Bob var hans kollega, haha!
Ska fatta mig lite kort... Jag kom fram till Carpinteria, hittade Michelle och vi akte till El Carro som ar gatan dar de bor. Saklart har de ett SUPERFINT och stort hus med 3 hundar, en katt, advokado,citron, lime, apelsin, guava, apelsintrad och massa kycklingar/honor. Kycklingarna ar "Thomases girls." Haha.
Det visade sig att varlden ar sa liten att T&M har varit pa semester i Kyparissia och Kalo Nero. Jag berattade, nar de fragade om jag rest sjalv forut, att jag varit i Grekland. De fragade vilken del jag var i, jag svarade Pelopenessus. "We were in Kyparissia many years ago" sa Thomas. "Or actually in a small village called Kalo Nero, do you know that place?". OM jag gor.
Tiffany (tjejen fran Schweiz som bor har sen en vecka tillbaka) verkar... skum. Hon ar ingen hojdare pa engelska och jag tror hon tycker att jag ar superkonstig. Hon kollar pa mig som att jag ar det i alla fall. Men jag fick lana en bok av henne: The Jungle. verkar svindalig. Far val googla fram handlingen och latsas att jag last den sa vi har nagot att prata om...
Nu: Bilder! (Ni far bortse fran att det inte gar att gora mellanrum i syckena)
Salamimacka pa Arlanda. Fint.
Glashiss pa Heathrow. Dar stod jag och hanford fotade denna hiss som paminde mig om uppfoljaren till Kalle och Chokladfabriken: Kalle och Glashissen.
11 timmar pa ett flygplan. Da mar man efter..
Utsikten fran mitt rum pa Radisson. Dom hade utomhuspool as you can see!
En san har onskar jag mig i julklapp, mor och far. Stryk minigris fran onskelistan - den har ar ju hur cool som helst!!
Moi on le bus
Har sett 4,5- och 6-filiga vagar! Woooow
Michelle och Thomases bakgard och utsikt fran balkongen nara mitt rum.
Har ska jag bo i 6 veckor! Har packat upp vaskan nu ocksa...
//Mallan

Kommentarer
papi säger:

Ser jättefint ut, US ain't to bad afterall. I kga mot örb motorväg - in da US 6-7 filer... Tror US vinner där ivarjefall, finnas annat som Swe är bättre på!!

//Papi

2012-03-12 | 20:46:37
Madde säger:

Åh va kul att läsa! :D

Ser så härligt ut och familjen verkar ju skön!:D

Made my day!

Puus <3

2012-03-12 | 21:13:24
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/
Helen säger:

Åååååh allt verkar toooppeen, jag önskar att jag också var där med dig ^^ här är det dock rätt så fint vårväder så jag klagar inte! sköt om dig puss!! <3

2012-03-12 | 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback