My darlings

Innan jag far till Amerika vill jag stoltsera med min Tesamling (som jag donerar till mor och far + helen om planet skulle störta). Tillåt mig visa mina älsklingar som ska få FETASTE hyllan när jag flyttar hemifrån. Håll i er!

 

Mina senaste tillskott i samlingen är dessa:
Ett Rabarber/Vanilj te som jag köpte idag! Burken är en julklapp som jag önskade mig.

Numero Dos är ett te som heter "Svala vindar och het kärlek". Ett grönt te! Fick lära mig av tegubben på Bladet&Bönan att gröna teer ska ha ca 70 grader varmt vatten. Har man för varmt vatten dras dom bittra smakämnena ut först och det blir lätt en "gräsig" smak. SÅ SANT!


Min fina burk som jag köpte i Arvika.


Ett annat favoritte är detta. Burk och te från Te-Affärn' i Arvika aka Testaden.


City är den svarta motsvarigheten till detta röda te Wimbledon som är HIMMELSKT GOTT. Äkta champagne i. Just saying'


Otroligt gott svart te i en retro burk som ger sommarkänsla.


När det gäller te kan jag lätt gå bananas. Men hur mysigt och gott är det inte med en kopp te?! Måste införskaffa två tekoppar som är i stolek XL. Nåväl, nog om detta. Ska fortsätta packa och städa iordning på mitt rum.

Över o ut.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback