Santa Barbara

Igar pratade jag med Tiffany lite mer. Hon ar snall! Fick reda pa att hon inte kunde nagon engelsa ALLS nar hon kom hit for 2 manader sedan... WOOW, vad hon maste ha lart sig fort. Sedan var det kalas for Dante (Beckys son. Becky ar Michelles syster). Tarta och massa folk. Becky var har hela dagen och lagade mat och passade 3 sma barn som lampades av har for barnvaktning. Den minsta var 10 manader och kakade/sog pa cd-skivor, den andra tog av sig alla klader + bloja, den trejde spelade xylofon. Senare kom 2 andra ungar fran gatan hit och lekte. Charlie och William. Cuteeeee.
Pa dagen gick jag ner och utforskade stranden och Carpinteria som ar superfint. Nar jag gick langs stranden sag jag helt plotsligt en fena och rygg i vattnet. Fler fenor. Fler ryggar. DELFINER!!! Sa himla haftigt att se dom, och det var ratt manga ocksa!
Fick reda pa av Michelles andra syster Silvia att Kevin Costner brukar hanga pa en mexikansk reastaurang i Carpinteria. Emma skulle gora ett arende som jag hakade pa, vilket innebar en roadtrip till Monacito, vilket ar stallet dar MASSa Hollywood-kandisar bor. Coolt.
Idag akte jag till Santa Barbara for forsta gangen och gick runt i massa affarer. Alla ar sa himla trevliga och borjar prata som bara den och onskar en trevlig dag och "nice to meet you" osv. Visserligen far ju jag mundiarre och borjar babbla jag med. Men det ar en annan femma!
Denna postlada fick mig att inse att WOW, jag ar verkligen i USA.
Var supersvart att ta kort med solen i ogat men om man tittar noga ser man typ lika mycket delfin som toppen av ett isberg. Dvs ungefar 10% dolphin.
Hittade ett najs stalle att kopa mat pa
Kopte Fish and Chips, SA SJUKT GOTT
Satte mig i solen och at vid en lekplats.
Tiffany och massa folk som var har igar pa kalas/middag
Folk
Tarta for fodelsedagsbarnet. Fast han fick bara 6 ljus, fanns inga fler
Fran hoger: Emma (Michelle och Thomases dotter), Justin (hennes basta van) som ska lara mig surfa (!!) och William (unge som va har och lekte/Karatekid)... Kvinnan till vanster vet jag inte.
Glad Malin som sett delfiner.
Tog bussen till Santa Barbara idag, kanonfin stad! Istallet for att plinga pa en knapp nar man vill ga av rycker man i snoret som ni ser pa bilden.. Frant!
Skulle kunna kopa ALLT i den affaren. Men den finns ju i Sthlm sa holl mig till de mer amerikanska affarerna! ;)
HITTADE FOREVER21!!!! Min favoritaffar typ.
En shopping mall i SB. Eller "Mallin Santa Barbara" Hohoho
Tank om Saga Bio sag sahar charmigt ut?
Thomas och Michelles hus!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback