Avocado!

Hej människor. Just nu består mitt liv av att fotografera allt jag äter, gärna en riktig closeup på en bärig smoothie eller något annat frukostliknande. Galet. Låter inte helt hälsosamt men saken är den att inatt hade jag en sån där riktigt sömnlös jobbig natt, och då kan man lätt bli lite småknäpp när lill-hjärnan inte fått sin skönhetssömn. PLUS att jag tror jag nös ut en bit av min egen hjärna igår kväll. Mys.

 

Inte nog med det hade jag ont/slem i halsen när jag vaknade och efter frukosten somnade jag i 2 timmar på soffan. Känner mig lite halvklasslig, mamma tvingar mig att dricka Älgört- och/eller Ingefärate.

 

Raglade upp ur sänghalmen till sist och åt en leverpastejsmacka, en kaviarmacka, en smoothie gjord på Trädgårdsbär (björnbär, hallon, blåbär, röda vinbär) och kokade havregrynsgröt. NAM NAM NAM


Toppade den med K-Special!


Oatmeal. Satt fint i kaggen


Sedan pratade jag med Helen på telefon, det var kul! Lite systersnack behövs alltid <3 Sedan började jag fantisera om avokado. Ni vet när man blir så där desperat sugen på något att man bara MÅSTE ha det. Jag fick i alla fall den känslan för avokado. Det hela slutade med en promenad ner till Ica för att köpa avokado, hittade en hel påse med avokadosar (avokado i plural, vette fan vad det heter men ni fattar) som jag vandrade hem med. 

 

Väl hemma avnjöt jag en avokado med lite flingsalt och malen peppar på ute i solskenet på altan. Låter inte alltför illa pinkat! Sen köpte mamma och pappa 2 avokadosar så nu har vi MASSOR av dom och jag är Oh so very happy som JinSil skulle ha sagt.

 

 


Där ligger di och göttar sig. Varm ostmacka i ugnen med Avokado på är helt stört gott! Tips från Mallan.


Sedan kom typ dagens höjdpunkt. Att sitta och kolla när mamma och pappa skulle installera nya TVn dom köpte i Sundsvall och dra ut alla sladdar ur den gamla på ett organiserat sätt, med små frystejpar och grejer. Mycket underhållande måste jag säga! För att vara snäll dotter lagade jag mat åt dom och fick pappa att lova mig att jag ska få dra bort plastfilmen som sitter på TV-skärmen. Mitt uppdrag känns ärofyllt på något sätt, men jag tror pappa blev lite rädd när jag frågade om jag fick dra bort "plåstren" från TVn. Snabbt ska det gå! Hehe. 

 

Säger som Oll-e i Pistvakt. En sån dag. Egentligen väldigt händelselös men jag behövde det, känner mig helt slutkörd... Kan vara skönt att bara ta det lugnt, ha avokadocravings och dricka te ibland också. Som att jag aldrig dricker te annars, ehehehe.. Är i alla fall fruktansvärt taggad på Göteborg och LISEBERG (GAAAAAH :D) i helgen med Gurra G.

 

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback