Back in Sweden

Jag har varit hemma i drygt en vecka (känns som längre) men har på den veckan och två dagarna hunnit med SJUKT mkt saker! Bloggade aldrig om Picnic day men det va SVINKUL och så himla amerikansk. Precis vad jag ville! Slänger upp lite bilder pa smått och gott som hänt på Svensk mark på sistone.

Festade loss REJÄLT pa 48h i Örebro.
Lovisa och jag åkte buss (inte dryckesspelet). Hehehee
Petters Kajsa kom på finbesök ifrån Borlänge och bjöd systrarna Bergman på Jinquila. Notera den Berikade Njurstenen i bakgrunden.

Lovisa skrattade och pekade på den andra degerforsaren i sällskapet.

Jag hade aaaaaaallt under kontroll. Hade marinerat Geleråttor och Sodisnappar i vodka i ett dygn, dagen till ära. En Råttshot som man fick snaska i sig (fort för att slippa känna smaken av das alkohol). Dom tog vad di skulle, di där r8:orna!

Vi överlevde kvällen och hade grillpremiär dagen efter, mums

Haha, fin bild

Petters Kajsa (och min tesamling i bakgrunden ehehee)

Antingen tar jag en bild när jag nästan ätit upp maten eller när jag knappt lagt upp allt. Whyy?

Sedan på måndagen roatrippade jag med mor och far till Norrköping för att kolla på lägenhet.. Detta är (1800-tals) huset, utifrån :)

Karin, som bor där nu (mammas kompis dotter) blir färdig med sin utbildning om 5 veckor och ska inte bo kvar. Jag åkte och kikade på den, ringde en fastighetsförmedling 2 gånger på onsdagen och...

... HAR FÅTT EN LÄGENHET I NORRKÖPING FROM 1 AUGUSTI!!!!!!!! Fick hem kontrakten idag :D

Hann kika på Majbrasa i Björkborn. Möjs.

Och åkte till finaste stället i Askersund och hade picknick med Gustav

Blev ju fruktansvärt badsugen!

Koviken. Och kossan himself

Fruktansvärt hungrig var jag! Fick till och med en kvinna vi mötte på vägen att tro att jag skulle äta upp hennes hund.

Picnic time! Min tomat smälter in i filten, woooow

Jag käkade 3 körvar och 1 hamburgare. Gustav åt 1 och en halv hamburgare, 0 körvar. Hm hm hm

Hamburgergalningen

Askersund hamn för efterrätt

Gustav skämdes när jag tog kort. Jag kan inte rå för att min turistvana fortfarande sitter i sen USA... Hehe :D (Plus att jag mer eller mindre är en turist i Askersund)

Köpte "The American dream". Hade ju inget val när den fanns på menyn! ;) Orkade dock inte hela, den va ju huuuuuge

Gustav köpte Cola Float. Jag exprimenterade med min Festis och provade en tugga Festis Float, kan bli nått asså! Får öppna en egen glasskiosk någonstans och ta fram min kreativa sida för att gå wild i glassdjungeln.


Det var typ allt. Det tråkiga är att min kropp verkligen inte mår bra. Strejkar. Blir nog bra snart... :P
Och mamma kallade mig "Te-Hitler" när jag visade henne vilka teér hon får dricka och vilka hon ska ha inte får röra av vissa anledningar i min tesamling. Grejen med mamma är att hon säger "Får jag smaka ditt Darjeeling te Malin?" och jag svarar att SJÄLVKLART får du det, kära mor. 6 veckor senare kommer jag hem från USA, öppnar min Darjeeling teburk och ser... BOTTEN. För den är typ TOM!! Tack mamma, tack.
Och just! En sista grej: jag såg Bajsmannen igår. The Man the Myth the Legend.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback