Jöbb o andra tankar

Back on work again. Känns så konstigt att nästan ett år har gått sedan jag satt där inne på mitt lilla kontor förra sommaren. Minns precis hur jag haltade in med tejpad fot och crika 15% kvar av min normala röst den 13 juni 2011, måndagen efter studenten. Som en krigskämpe med en och annan veteranskada. Hur jag satt och hostade slem i papperkorgen. Hur jag fick både en och två blickar på mina giganstiska matlådor... Åh dessa minnen!

 

Mycket har ändrats. För det första matlådorna, dom är inte lika stora för jag äter inte lika mycket nu som då. Tur är väl det. Sedan har jag fått mer varierande arbetsuppgifter (GÖTT) och ett mycket större finare kontor med fönster. Innan satt jag i ett litet rum med ett fönster in i en korridor bredvid ett konferensrum som heter Ugglan. Fina tider det.

 

Sedan är jag ju inte samma Malin då som jag är nu. Då var jag som en färsk liten kalv som skulle ta sina första stapplande steg ut på grönbetet - studenten är steget ut i vuxenlivet säger man ju. Nu är jag en mer erfaren och vis kalv som springer ut på grönbete och som har mer skinn på mulen!

 

Jämförde jag just mig själv med en ko? Nåväl.

 

:

För exakt ett år sedan befann jag mig i Alanya, Turkiet och levde loppan. Jag och Jonas i min förra klass på bilden!


NU:


Nu grillar jag, jobbar och gör om gamla möbler till mitt nya hem som jag ska flytta till. Det roliga med bilderna var att jag gör väldigt lika poser på dom. Jag kallar den "Mystikögat" för att det ser så dramatiskt och hemlighetsfullt ut med håret över ena ögat. Skämt åsido: mitt hår irriterar mig för att tyngdkraften alltid ska dra fram det i ögonen. m*g som jag skulle sagt för 1 år sedan om någon nämnde ordet tyngdkraft.


:


Strawberry Daiquiri i Turkiet


NU


Strawberry Daiquiri i Göteborg


Hehe. Sen har jag ju Gustav nu också! Icke att glömma. :))))

 

Med rosett i håret - ABSOLUT inte jag som satte dit den eller gjorde flätan. Det var han. Lovar.


Naaaaaw. Söt han är, min lilla snutteplutt.. Hehe. 


Nu har jag busat klart. Och imorgon fyller VÄRLDENS BÄSTA Helena 20 barre!

 

En sista sak: all denna karlskogadialekt jag nu utsätts för daglien kommer ha inverkat på mig. Inte en positiv sådan vill jag löve, en di skulle sägö i Karlskoge. "Då stickör di ut svartö karser om dä kan va renör på vägön." //Hört på jobbet. (För er som ej förtsod: Då hänger dom fram svarta påsar om det kan vara renar på vägen."

 

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback