En liten torsdag

Den här dagen slank förbi rätt snabbt. Träffade Sillen och åt lunch på Som Hemma, very very nice som man säger på english. Var på bio med Gustav i Örebro igår också - The Lucky One. Filmens namn alltså... Haha. Mycket mysigt, även fast det regnade.

 

Hittade 3 köksstolar, 2 speglar, 2 korgar, 2 zinkkrukor och en liten hylla på Myrorna också för blott 350 riksdaler. Nu börjar det roliga - dvs målandet och fixandet av dessa trevliga tingestar! Gubben på Myrorna trodde att jag inte visste att stolarna jag köpte inte var likadana (vilket jag var fullt medveten om):

 

Gubben (pekar på mina stolar): Men du vet att dom inte är likadana va?

Jag: Japp! Jag ska måla dom i samma färg, så det gör inget.

Gubben: Jaha! Vita antar jag? Det gillar ju unga tjejer idag.

Jag: Nej gud nej inte vita! Jag tänker mig.... mossgrönt.

Gubben (efter en stunds tystnad): Jaså. Mossgrön säger du. Det är ju... fint.


Är det bara jag som inte vill leva i ett Vita Rum/ Shabby Chic-inferno? Har inte bestämt mig till 100 än om dom ska bli mossgröna (svårt att hitta en sån färg) eller lite antikgråa. MEN INTE VITA.



LoppishittarN


//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback