GBG: Lördag

Halloj. Hemma i Karlskoga igen efter en fantastisk helg i Sveriges näst största stad - Göteborg. Det blev Universeum, Paddan, LISEBERG, supergod mat men framförallt jättetrevligt umgänge och sällskap i form av Gustav, Helen, träffade Alexandra en sväng, hade Eurovisionkväll med roligt folk osv...

 

Fötter

Långhals och jag


Söt orm som gäspar, säger jag (icke ormrädd). Rovdjur redo att hugga, säger Gustav (ormrädd).


FeskspanarN


Inne i en käft


Peaceful


Jag och Jaws


Marlin i Finding Nemo. Dock har jag gått under namnet Marlin under mina resor, så det kanske är jag på bilden rent av?


Skulle också vilja simma runt i dom där bladen och padda mig. Soft ju


Haha, där ställde jag Gustav och brände av en bild. Dock fick han ju ingen imma på glajjera, attans!


Gustav sa att han bara gick och väntade på att en apa skulle hoppa på honom, i hemlighet gick jag och höll tummen att den skulle göra det så att jag snabbt kunde knäppa en bild med kameran. Skulle ha lagt matbitar på axlarna på honom utan att han såg...


Åh. <3 EXAKT den arten jag hade, en Rödfotad Skogssköldpadda! 


Dinosaurieutställningen


Stod en liten unge och gömde sig bakom sin mamma, livrädd. Så söt och ynklig! Aaaw.


Förstår dock att han blev rädd...


... för dom ÅT ju till och med varandra! :O


Gustav och nån Velicoraptorliknande dino.


Jag i min T-Rex pose. Tror jag har liiiiiiiiite längre armar bara


Vi värmde upp med att kolla Jurassic Park kvällen innan och den här känner ni kanske igen? Giftspottaren.


Sedan gick vi en schväng på stan och hamnade sedan på Hard Rock café! Som den avokadonörd jag blivit den senaste veckan valde jag en California Burger med Guacamole i, SUPERGOD! 


Vi blev bjudna på drinkar inne på Somwear (en klädaffär) vilket var jättemärkligt men kallt och supergott. Mitt på dagen, vi ba kör! Sedan blev det en Strawberry Daiquiri på HRC för min del - best drink evvah!


Magen blev glad, och människan blev glad. Simple as that.


Sedan åkte vi Paddan och det var JÄTTEKUL! Hade aldrig åkt den förut (Gustav sa att det var 9onde gången han åkte den eller något liknande...) så jag hade 2 guider! :D


Kanonväder för lite Padda


Vi åkte under en jättejättelåg bro så man fick ducka och nästan lägga sig ner. Osthyveln hette den! När jag berättade det för mamma frågade hon om den hette så för att den var så låg att det fanns en risk att den hyvlade av huvudet på passagerarna.. Brutalt, om det nu är så.


U mad bro?! Och så är det en bro ;P:Pppp:P:p,p


Jag och Mr. Toad


Det var jättemysigt att åka Paddan.


En till Padda. 


Ha de la gött, som man säger i Götebooorg! Kommer fler bilder från söndagen imorgon om jag har tid. Börjar ju jobba imöra, chip chip! Ska ner till BAE och träffa Eva-Britt och alla andra trevliga damer vid fikabordet. Bingo på fredagar har dom till och med men bara för ordinarieanställda och inte lilla mig som bara sommarjobbar.

 

Har nog ändå förbrukat hela min tur i spel för det här året när jag vann nästan 2 kg Kexchoklad på Liseberg igår :D Eller Knakchoklad, som jag kallade den när jag var ung. Det knakar faktiskt när man äter den så jag var inte helt ute och cyklade med min lilla hjärna. Imorgon däremot ska hjärnan ut och cykla, för jag tar Nya Bettan* till jobbet!

 

//Mallan


*Nya Bettan är av samma Bettanmodell som Gamla Bettan men köpt senare, därför har hon namnet Nya Bettan. Comprendo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback