Jakten på den perfekta diskborsten

Jakten på lycka fanns det ett TV-program som hette. I mitt liv just nu handlar det om jakten på den perfekta diskborsten. Enligt mig ska en diskborste se rolig ut på ett eller annat sätt för då känns det roligare att diska. Enkel logik! Köpte en ny idag som är knallorange - ÄLSKAR ORANGE. 
 
I lördags fick jag besök av världens bästa mami&papi! Så kul!! Har guidat runt dem i Norrpan och åkt spårvagn, gått på museum och ätit 3-rätters middag som jag lagade. Bra deal det där - de betalade, jag lagade.
 
Turisterna aka Mamma och Pappa
The famous Strykjärn till vänster
Köpte ett minifotbollsspel för 40 kronor som var jättekul! Även fast pappa fuskade. 
 
Sedan lagade jag 3-rätters åt mamma och pappa (som en försenad födelsedagspresent till papi). Förrätten blev en toast med tsatsiki och hackade rödbetor på (jättegod kombination tillsammans faktiskt) och baconlindade dadlar som man doppar i honung (spettade på tandpetare). 
 
Huvudrätten blev ett recept ut Halv åtta hos mig-kokboken: färsbiffar med fetaost och dijonsenap med viltsås och potatispuré. Till detta smörstekta champinjoner och paprika. Efterrätten blev en chokladmousse med grädde och mandarinklyftor toppad med frysta hallon! 
 
Mätta blev vi i alla fall. Och m&p verkade uppskatta maten de serverades, vilket var syftet! :) Tog inte så många bilder men mina skor blev infettade och redo för vintern, sommarkläder/skor togs med hem till Kga igen och mamma fick en traumatisk upplevelse av min potatisskalare (hon hjälpte mig skala potatisen, så snällt men så svårt...). Alltså var det även en nyttig helg där bra saker blev gjorda. Haha. 
 
Just det! Spelade fotboll med "klassen" i torsdags och satt på en studentpub och drack cider. Sedan blev det fest inne i Lnkp hemma hos Robin men BAM så fick jag sprängont i huvudet och tog pendeln hem till Nrkp 23:14 istället för att följa med ut. Men hade jättetrevligt fram tills huvudvärken! Får inte ont i huvudet ofta men det här var bland det värre.... Kände att de var läge för vatten då.
 
MKV:are :)
Det var trevligt men tappade suget när mitt huvud höll på att sprängas. 
Nu taggar jag för en intensiv vecka, blä. Ha en bra kväll hörrni!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback