Skor

Är ju trots allt kvinna, just nu en mycket trött sådan. Och vad passar då inte bättre än att sitta och titta på fina skor som skulle göra fötterna fnissiga?
 
Har blivit besatt av prickigt. Älskart!!
Creepers. Ha! Namnet. Passar in på mig.
Färgen är fin som tusan.
 
Har fått ett ryck på fulsnygga saker och tycker att den här modellen passar pefekt in i den kategorin. Satt även och funderade över mitt hår på bussen hem från Linköping idag. Ytligt men bra tidsfördriv. Just nu har jag lyckats färga det själv och expat (har bara expat 1 gång tidigare med mitt hår, det blev katastrof) så just nu har jag försökt vara snäll mot håret. Snäll = har färgat bort allt solblekt så att det torra i mitt hår har fått massa näring och gött. 
 
Tänkte ha så ett tag så det får växa och må bra. Problemet är bara, vilket jag insåg på bussen, att mitt hår inte passar ihop med min personlighet. Jag ser mig själv som en ganska energifylld och sprallig person men just nu är mitt trollhår askblont (mitt hår stöter ifrån sig alla röda pigment så det blir en grå/grön ton) och livlöst. Torrt och tråkigt. Skulle jag välja en hårfärg som passar in på mig så skulle jag se ut såhär:
 
Knallorange. Hehe. 
 
Just nu ser jag ut såhär i håret:
 
Trist. Men vårdande....
 
Skulle inte vilja färga hela håret oranget. Det är nog inte heller min personlighet men ljusblont med orangea toppar ska jag banne mig sikta på. Senare i vinter, eheheh. Och inga fler experiment hemma utan då blir det en frisör som får ta tag i saken. Färgning vågar jag prova själv men blekning - nononono...Och orangea toppar - nevah!
 
Visserligen är det bra att jag är snäll mot mina hårstrån men ska jag prova lite mer extrema hårfärger i mitt liv så borde jag nog sikta på detta nu när jag är 20 år så det hela inte mynnar ut i en kraftig 40-årskris och ett regnbågsfärgat hårsvall pga ett undertryckt behov av knalliga färger som jag aldrig levde ut i yngre dagar. Puh! 
 
Hjärnan, SOV. Det är en order. Tack och godnatt!
 
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Åh vart e de bruna creepersarna ifrån? Sååå snygga!

Haha va coolt! :D Go for it! Gingermallan;P

Svar: hahaha XD Steg 1 får bli att go blonde, börjar smyga sig fram en ljus utväxt. Vet inte hur det kommer se ut eheheh.. Hm, tror dem var ifrån Modekungen eller nått?! Kan kolla upp det :D
Mallan

2012-11-05 | 09:49:14
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback