Expriment Trollhår väck

Just det! Från och med idag, den 1 oktober 2012 till och med 1 januari 2013 ska jag inte köpa NÅGONTING ONÖDIGT. Blev ju en del shopping i Stockholm men that's it
 
Mat, apotekgrejer och saker jag faktiskt BEHÖVER (vill inte frysa fötterna av mig om jag saknar varma skor till exempel) får jag köpa men allt annat som kan klassas onödigt (främst kläder) ska jag undvika! Saker som får mig att må bra godkänns men icke ytliga tingestar såsom kläder och accessoarier (fasiken vad knepigt det var att stava till det ordet). 
 
Det här är ingen "nu ska jag lyckas lägga undan massa pengar i månaden" strategi utan dels en insikt om att jag har allt jag behöver samt att jag inte längre tar studielån = studiebidrag + min extrajobbslön ska räcka. Let's go!
 
Och idag påbörjade jag ett expriment. Jag vet att jag är cirka 1 år efter min tid när det gäller Ricinoljans påtalade magiska egenskaper men jag ska ge det ett försök. Av 2 anledningar:
 
1. I vinter ska inte mitt stackars hår utstå någon blekning som torkar ut mitt redan torra trollhår.
2. Mitt hår bör suga åt sig Ricinolja likt en svamp, om allt går som det ska. Och bli återfuktat och friskfriskelifriskfriskt!
 
Game is ON. 1 oktober 2012 = dag 1. 14 oktober 2012 får ni nästa uppdatering om det hänt något spännande på hårfronten (kanske har blivit skallig, haha). Skämt åsido så håller jag tummen att det går som det ska! Det är ju inga kemikalier jag smetar in i skallen i alla fall. Återkommer om detta kamrater!
 
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Hahahaha kommer aldrig glömma min väteperoxid-period!
Där kunde jag tappat håret! Tur att det bara fanns 6% igt!
Hoppas håret blir friskt ;D Moroccanoil e oxå rätt bra men rätt dyrt! Puss!

2012-10-01 | 22:36:28
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback