full snurr

VILKEN DAG. Och det var bara uppvärmingen, imorgon är min jobbiga dag. Idag jobbade jag 11:35-20:20 i Linköping och led av världens jävla ryggont. Brukar ju få ont i korsryggen av och till men nu har det blivit sådär rejält att det känns som att musklerna "släpper" i vissa lägen och det strålar ner mot benen. Blev inte bättre av att man står upp 90% av dagen i Linköping. Aj :(
 
Tänkte sova ut imorgon och bege mig mot universitetet så att jag är där i tid till seminariet klockan 13. Men nej. Academic ringde och bad mig på mina bara knän att jag skulle jobba 06:15-15 imorgon i Linkan. Kan ju inte hela passet men fick tillslut offra mig och jobba 6:15-11:30. Sen MAT. Sen UNIVERSITET. Sen HEM. Sen GRUPPARBETE. Då är klockan 20:00 på kvällens kvist. Puh! 
 
Ogillar egentligen inlägg som är precis såhär. En klagande ton som genomsyrar hela texten. Mums. Ni får leva med det. Fick dessutom VÄRLDENS cravings på pizza när det kom fram 3 kunder till luckan med pizzakartonger under armen. Åt lunch kl 13 och jobbar till 20:20. Då är man hungrig framåt kvällen. Ha! VAD JAG GNÄLLER. Borde egentligen:
 
- Vara jätteglad att jag har ett jobb
- Vara tacksam över att jag överhuvudtaget fått mat på hela dagen, finns folk som inte får det
- Se ryggontet som en lindrig åkomma. FINNS MYCKET VÄRRE SJUKDOMAR/SKADOR
 
Har i alla fall reflekterat över något jag läst när jag har jobbat med ett grupparbete. En professor i företagsledning, Alf Rehn, säger att det behövs fler busfrön in i företagen. Då tänkte jag genast "Hallåååå! Här är jag! Jag är busig. Anställ mig!!! Är bra på att gömma mig, skrämmas, kittla oförberedda armhålor mm..." Undrar om det är något jag borde skriva på mitt CV? Om det nu kan vara en egenskap som faktiskt är av vikt när man söker jobb. I alla fall i framtiden. Malin Bergman, Leg. Busfrö.
 
Akta armhålorna när mallybrall är i farten!
 

Har även fått inspiration. Och sagt upp min lägenhet. Köpt roliga, retro vykort för 2 kronor styck på Vaxkupan. Nyst på en kunds resekort och lagt grund för höstförkylningens smittospridning. Ätit en Billys panpizza i desperation efter en riktig. Smörjt in mina torra ögonbryn (nu är det inte bara armbågarna längre). Gått som en 80-åring till skrivaren och hämtat Kustpilenbiljetter på jobbet. Använt Avloppspropplösningsmedel i duschens avlopp. Sett en fruktansvärd kemisk reaktion med ljudeffekter som jag skrattar mig lycklig över att det skedde i mitt avlopp och inte på min hud, till exempel.
 
Upp 4:15 imorgon!!! Borde sova nu. Och göra matlåda. Får en liten matpaus här hemma mellan ca 16-16:25. Känns som att mitt Jympa-Core pass på F&S klockan 08:00 på fredag morgon glider lääängre och lääääängre bort i prioriteten. Sömn? Prio 1 på fredag. Bra.
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback