havregrynsgröt är gott

Idag började min andra kurs: Mediernas språk och innehåll. Verkar intressant som tusan!! Känns mer som universitetet nu också. Lite jobbigt att hoppa in i en grupp som redan läser ett program tillsammans ( nu när jag även läser om grupprocesser, haha) men det ska nog gå bra! Jag är ju inte den enda som enbart läser den här delkursen. 
 
Fick en första uppgift till seminariet på torsdag: att granska manligt och kvinnligt i media. Spännande! Efter att Christians föreläsning var klart så fick jag skjuts in till stan av en trevlig tjej som heter Bella. Sedan jobbade jag 16-20:20 i Linköping för att sedan ta tåget hem till Norrpan. Trött i huvudet efter alla intryck...
 
Helgen har varit hur bra som helst. Har sovit som en GRIS och pluggat lite. Och lekt med Gustav som tog tåget hit i fredags! Vi firade att vi fått lägenhet i Örebro och att Gustav fått fast jobb på Ahlsell med att äta på Texas Longhorn. Supergoda hamburgers! ;) Vad annars, hehe...
 
På lördagen tog vi en tur till IKEA i linköping och kollade runt, provsatt soffor, inpirerades och tjafsade lite om saker vi tyckte olika om. Jag är extremt för äkta massivt trä medan Gustav inte tycker att det spelar någon roll om det är riktig ek eller ekfaner (spånskiva med imiterad ek ovanpå som inte går att slipa om) till exempel. Men vi ska kompromissa!! :D 
 
Söndagen blev en loppisrunda och ett samtal till en Sebastian i Örebro och BAM - vi har köpt ett matbord! Hahaha. Vi såg en annons på Blocket med ett matbord vi spanat på och sådana stolar som vi tyckte var komfortabla och fräsiga för ynka 1900 kronor. I nyskick, bra pris vid snabb affär. Så jag har lejt mamma och pappa som Förste Bordshämtare på tisdag så ska detta JÄTTEBORD och 6 stolar stå i mitt gamla flickrum på Husarvägen sålänge. Orginalpriset skulle bli 7089 kronor. Som den Second hand människa jag är tycker jag att detta är en mycket bra affär! Hoppas bara att allt går i lås och enligt plan imorgon. Tvi tvi tvi peppar peppar ta i trä! 
 
Tadaaa! Le table. 
6 stycken stolar á la denna. 
 
Nu ska jag gå och göra havregrynsgröt, därav rubriken. 
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback