Men hallå!

Ujuj vad dålig jag är på att uppdatera min kära blogg! Skämmes, Malin, skämmes. Njaa, egentligen skäms jag inte eftersom jag gör detta ytterst frivilligt och eftersom jag inte vill svika alla mina fans. Hehe. 
 
Malin Beslutsångest Bergman heter jag från och med nu. Okej, jag erkänner - jag har gått under det namnet under en längre tid - men nu handlade det om ett otroligt viktigt beslut. Min framtid rättare sagt! Uuuhhhhh.Tungt. Min ansökan till vårterminen 2013 har pendlat mellan 2 och 3 olika alternativ fram och tillbaka och nu blivit ändrade igen en sista gång. Tror jag, haha. Det är ju sista dagen att ansöka idag så nu får jag fasen inte ändra mig mer!
 
Först tänkte jag "hell yeah jag läser engelska" (typ först i alla fall) och satte det som nummer 1 på min ansökan. Sedan (läs: idag) började tankarna gå (följande text är hämtat direkt ur min hjärna): "Herregud. Engelska på universitetsnivå - är jag GALEN?!!! Jag gillade inte ens engelska på gymnasiet och nu ska jag lära mig skriva uppsatser och disuktera och analysera litterära verk på advanced english.. Nej usch. Jag skulle inte klara en enda tenta och dessutom har jag alltid hävdat att man lär sig språk bättre på plats i landet. Då kommer ordförråd, grammatik automatiskt när man hör det 24/7. VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ????
 
Som tur var insåg jag allt detta innan klockan 00:00 den 15 oktober och hann ändra min ansökan till svenska och en kurs på distans på karlstad universitet! Nu är jag nöjd. Genomgick en inre strid med mig själv för att komma fram till detta, puh!
 
Fick Gustie på besök i fredags - ack så trevligt! - och blev bjuden på världens godaste Biff med bambuskott! På kinarestauranger är dom ofta ganska tråkiga tycker jag. Bambuskott, biff och kanske någon slemmig champinjon som skrämt simmar runt. Men min Gusteligustav hade i paprika, bambuskott (annars hade rätten någ fått byta namn), lök, chashewnötter, ananas - MUMS! Kanske glömde något i min iver men det smakade otroligt bra och var hur skönt som helst att bara ligga utfläkt som en strandad valross på soffan medan min karl stod och slavade i köket. Hehe. 
 
Fick bli en bild med blixt. Mina hungerskakande händer lyckades inte hitta skärpan utan den där blixten så det fick bli den här coola bilden med rökeffekter.
Haha, palmis.
 
Som ni kanske vet flyttar jag till Örebro i slutet av januari. Som några av er också kanske vet så är det JÄTTESVÅRT att hitta boende i Pennybridge. Med betoning på jättesvårt. Speciellt populärt verkar 1:or och 2:or vara. Efter några avsnitt New Girl i helgen med Gustav och lite brainstorming så har ett frö såtts. Kollektivboende
 
Finns många positiva sidor med ett kollektiv: framförallt ekonomin men också att det verkar vara liiiiiiite enklare att få tag på en 4:a för 9600 i månaden än en 2:a för 5500... Nåväl vi får se vad det blir men det skulle vara spännande!
 
Angående min mobil så är jag väldigt oanträffbar på den just nu. Mitt nummer har porteras till halebop och tydligen går det inte att ringa/skicka sms osv på/till min mobil just nu. Maila mig, haha! 
 
Nä borde sova - lång dag imorgon. Blir jobb 11:35 - 16 och dirr till uni för gruppträff kl 17. Ska missbruka skrivaren på mitt jobb också och printa ut lite skolgrejer och försöka scanna in ett papper från halebop och maila m&p så att dom förhoppningsvis kan hämta ut mitt halebop ab åt mig..... Vore bra att kunna använda mobäjlen liksom.
 
Sov gott!
 
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Kollektiv tror jag starkt på!

2012-10-16 | 09:05:16
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se
Mallan säger:

Jaa eller hur kan de va nått!! :D haka på!

2012-10-16 | 23:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback