money money money

LÖN IDAG. Har aldrig uppskattat en lön så mycket som idag tror jag. Dock försvinner ju mer än hälften på hyran, vilket suger... MEN JAG ÄR GLAD ÄNDÅ!!!!
 
Anledningar att jag är glad idag:
 
1) Lön. Kändes att det var den 24:e igår när matlådan bestod av nudlar.
2) Har fått lägenhet i Örebro med Gustie, SOM ÄR JÄTTEFIN!!!! Har jag hört i alla fall (har aldrig sett den i verkligheten men har kollat på Google maps) hehehee. Vågar knappt tro att det är sant. Är det sant?
3) Fick äntligen sova inatt!!!! Har gått upp så tidigt dom senaste dagarna och har knappt "landat"/vilat sen Toulouse. Men igår då jäklar somnade Mallybrall 20:30 som en get, zzzzZzzZZzzzz
4) Har tvättat och städat lägenheten - man mår fasiken bättre när det är rent
5) Lyckades i mitt miserabla övertrötta tillstånd igår laga världens godaste laxgryta med tomat och basiliskasmak. Kallar den "Det som fanns hemma i mitt klyskåp". Slängde tom i lite fetaost om jag inte minns fel...
 
Sätter guldkant på tillvaron när pengarna rullar in, muhaha
 
Ska snart iväg till jobbet (12:50-20:20). Hoppas Carolina Klüft dyker upp idag igen... hehe. För er som missat: Mallybrall informerade ingen mindre än Carolina Klüft om buss nummer 46 till Östra Rydsvägen igår. Japp, Klüftan har flyttat till Norrpan.
 
Kändes som en trevlig skillnad från kunder som luktar så illa att toadoftsprayen måste fram och kollegor som tvingas öppna fönster pga kväljningar. Det sistnämnda hände i tisdags. Stackars Päivi. Som hon sa: "Jag har jobbat inom vården, på äldreboenden och har inga problem med äckliga lukter men DET HÄR VAR DET VÄRSTA JAG VARIT MED OM!!! Jag tog till och med handsprit och duttade lite under näsan när han inte såg. Piss, svett, snus, rök, alkohol - den karln hade nog ALDRIG tvättat sig..."
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback