Oktober 1st

Dagen är kommen. EXAKT 1 vecka kvar tills jag fyller 20 år!!!!! Herregud. I'm getting old. Kommer inte ihåg hur det var när jag fyllde 10 år men jag kommer ihåg hur det var för blott några år sedan att desperat försöka få någon stackare att köpa alkohol åt en när det vankades festligheter. Hehehe... OCH OM EN YNKLIG LITEN VECKA KAN JAG SJÄLV GÅ IN PÅ SYSTEMET OCH KÖPA BOOOOOZE!! 
 
Efter förra inlägget är det nog en del utav er kära läsare som tycker att jag borde avstå från alkohol ett tag. Ni får tycka vad ni vill men jag måste göra min Systemetpremiär även fast jag fyller en måndag! Hade ju varit mer motiverande om jag faktiskt haft ett behov av alkohol (och råd med det) men what the hell man fyller bara 20 år en gång. Punkt. 
 
Idag skickade jag även in min ansökan till vårterminen på universitetet. Har ju till den 15:e på mig att ändra mina val men just nu så ser det ut såhär:
 
1. Engelska, 30 hp
2. Svenska, 30 hp
 
Tänkte läsa Svenska men Engelska är ju så kul och bra att kunna.... Känns mer utmanande! Vi får se. Så - vad jag har gjort sen i onsdags? 
 
Umgåtts med den här människan. 
Åkte tåg till Stockholm i fredags över dan!
Fick mitt Beyond Retro besök.
Provade en skum kofta. Den luktade loppis och var stor i armarna. 
Vi käkade världens godaste jävla hamburgare på TGI Fridays för ynka 98 kronor! Med dricka :D Värt.
Tog en Jack Daniel's Burger - FANTASTISK!
Sedan tog vi en fika på Café Sergel och om man nu ska prata pengar: HERRE MIN GET VAD DYRT DET ÄR ATT FIKA!!! Är väl egentligen ingen nyhet men 65 kronor för en kärleksmums och ett glas lingondricka kändes i mitt Ove Sundbergshjärta... Aj aj.
Pluttiplutt. Men det var gott och skönt att sitta ner! Bara för att vi svenskar fikar så förbaskat så blir det dyrt. Borde öppna ett fik: Mallans KafeTEria. Som bara säljer te, vad tror ni?
Väldigt mörk bild men igår så lagade G och jag Medelhavsbiffar med smak av fetaost och basilika som serverades med råstekt potatis och en vitlökssås med en touch av basilika tillsammans med höstens primörer! Pannbiff, potatis, sås och tomater med andra ord. 
 
 
Det var allt från mig, 19-åringen. På torsdag är det en av mina absoluta favoritdagar - Kanelbullens dag!!! Jag taggar.
 
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback