en wecka av 52

Hej hopp! Igår blev det en låååååååång dag. Jobbade 7-14, tog tåget till Lnkp, buss till universitetet och mötte upp Johanna som jag fikade med på Café Ellen. Vi båda var rätt övertrötta och det slutade med att vi satt och grät till minnena av Lillefot (scenen när hans mamma dör. FRUKTANSVÄRT sorgligt) och sedan grät vi av skratt när vi insåg vad dumt det blev - där satt vi och tjöt så mascaran rann! Haha.
 
Efter fikan (som var jättetrevlig) hade jag lektion med Brith Inger och compani från klockan 17 till 20. I slutet kollade vi på ett program som hon skulle lägga ut på It´s Learning, dvs man kunde kolla i lugn och ro hemma. Då tog jag chansen och gick med långa benet före till bussen och hann med pendeln som gick 20:14 och behövde inte vänta till 21:14 - SKÖNT!
 
Idag jobbade jag från kl 10 till kl aderton (18). Imorgon blir det jobb mellan klockan 12-16 i Linköping. Hade förövrigt en kund idag som pratade så grov skånska att JAG INTE FÖRSTOD VAD HAN SA. Som ett frågetecken fick jag upprepa allt han sa och hoppas att jag hade hört rätt.. Hujedamej! 
 
Nu har jag handlat, ätit och ligger utslagen i soffan och kollar på... wait for it... Bonde söker ko. Som pappa skulle ha sagt, jag hävdar fortfarande att det borde heta Bonde söker Partner (ibland är det ju kvinnobönder som söker en man) så att det passar alla deltagare. Nåväl, får väl skicka in ett förslag till TV4! (Bonde söker fru kollar jag på alltså för er som inte förstod vad jag menade när jag började blanda in kossor i bilden) 
 
Hit vill jag åka. Triglav national Park i Slovenien! Har blivit jättesugen på att åka till Slovenien nästa sommar. Ett litet land som ligger jättenära Italienska pizzor, de österikiska alperna och det kristallklara vattnet i Kroatien. Och som sägs vara superfint självt också!
Alltså!!! Ser ni vad jag ser?! Slovenia slovenia - where  have u been all my life?
Herre min get så vackert! Vill också gå där.
Påminner lite om Sverige ändå med skogen.
Fint ställe att åka tåg på!!


Det var allt från moi ikväll. Ska däcka i sängen inom snar framtid (läs: inom en timme)
 
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Adventure! jag e på haha!

2012-09-20 | 16:48:21
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback